Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Po ulicach Charkowa jeździ 150 Karsanów. Zamiast marszrutek

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-01-10 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Po ulicach Charkowa jeździ 150 Karsanów. Zamiast marszrutek
fot. Karsan
W minionym roku turecki Karsan dostarczył 150 autobusów do Charkowa – w wersji 6- i 8-metrowej. Pojazdy te pozwalają na obsługę linii, z których wycofują się prywatni przewoźnicy. W tym roku na ulice ukraińskiego miasta wyjedzie 160 nowych autobusów. Charków chciałby, by montaż kolejnych pojazdów odbywał się już na miejscu.

Porozumienie o współpracy, zawarte przez Charków i Karsan, obejmuje 500 pojazdów. W 2021 r. turecka firma dostarczyła już 150 autobusów – 6-metrowych pojazdów Jest+ i 8-metrowych pojazdów Atak. I te, i te w wersji spalinowej. Pojazdy pozwoliły na obsługę tras, które do tej pory obsługiwały marszrutki – czyli popularne na Ukrainie prywatne minibusy.

Plany na 2022 r. obejmują dostawy w formie leasingu 160 autobusów marki Karsan. Zgodnie z warunkami Charków musi wpłacić zaliczkę w wysokości 10% ceny jednego autobusu, a oprocentowanie nie przekroczy 12% rocznie.

W grudniu władze Charkowa zapowiedziały też montaż Karsanów w Charkowie. – Rozważamy jeden z naszych zakładów komunalnych, który będzie uczestnikiem tego procesu. Myślę, że za 7-8 miesięcy zaczniemy, na początku będzie to niewielka lizba autobusów, ale stopniowo będziemy zwiększać moce produkcyjne – powiedział Ihor Terechow, burmistrz Charkowa.


fot. Rada Miasta Charkowa

Jak wskazał Terechow, władze miasta planują zastąpienie wszystkich starych zielonych autobusów prywatnych przewoźników. – W drugiej połowie roku będziemy mieli w Charkowie własne autobusy. Prywatni przewoźnicy opuszczali nieopłacalne społecznie trasy, nie wznawiali połączeń. Dlatego będzie nowy transport miejski, dostępny dla wszystkich – podkreślił burmistrz.

To nie koniec zmian w transporcie. Miasto spodziewa się także 22 nowych trolejbusów i negocjuje zakup tramwajów niskopodłogowych. Ponadto trwają prace nad montażem własnego tramwaju. Charków myśli też o elektrobusach.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5