Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwszy Jazz już w Warszawie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-06-30 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy Jazz już w Warszawie
fot. fb Priorytety dla tramwajów
W nocy do Warszawy przyjechał pierwszy z wyprodukowanych przez Pesę dwukierunkowych Jazzów. Tramwaje Warszawskie kupiły 45 takich tramwajów. Ze względu na swój kształt są nazywane kioskami albo bufetami.

Dostawy dwukierunkowych tramwajów rozpoczęły się terminowo i potrwają do maja 2015 r. Do stolicy trafi w sumie 45 takich tramwajów. – Teraz będą przechodziły w Warszawie proces homologacyjny – mówi Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich.

Stolica zamówiła dwukierunkowe tramwaje z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras. Będą jeździły też na liniach dowozowych do węzłów, przy których brakuje miejsca na klasyczne pętle – pojawiają się pomysły wybudowania torów odstawczych przy stacjach metra Rondo Daszyńskiego, Wierzbno czy Ratusz oraz w rejonie pl. Zbawiciela. Jazzy Duo nie są pierwszymi dwukierunkowymi tramwajami w Warszawie – PESA już wcześniej, w ramach kontraktu na 186 tramwajów, dostarczyła sześć Swingów Duo do obsługi niepełnej trasy przez Most Północny.


fot. facebook Priorytety dla tramwajów

Tramwaje o długości 29,7 m mają być w pełni klimatyzowane, a także w całości niskopodłogowe. Dzięki tzw. napędowym wózkom bezosiowym będą miały, w odróżnieniu do innych już eksploatowanych wozów, idealnie równą podłogę na całej długości – na wysokości 350 mm nad główką szyny, bez wzniosów nad wózkami. Kolejną istotną zmianą jest brak skosów pudła, dzięki czemu odległość między wejściem a przystankiem ulegnie zmniejszeniu.

W każdym tramwaju znajdzie się monitoring, system elektronicznej informacji pasażerskiej z ekranami LCD, dostosowanymi także do wyświetlania reklam. W pojeździe przewidziano 28 miejsc siedzących. Tramwaje będą miały zasobniki energii, które pozwolą zaoszczędzić do 7 proc. energii trakcyjnej, a także przejechać odcinek torów pozbawiony sieci trakcyjnej. Dodatkowo dwa pojazdy mają być dostosowane do potrzeb nauki jazdy. Łączny koszt zamówienia to 380 088 552 zł brutto.


fot. facebook Priorytety dla tramwajów

Warszawa miała do wyboru cztery propozycje wyglądu. Władze postawiły na stylistykę retro. Wybór ten budzi sporo emocji. Tramwaj przypomina wozy eksploatowane we Francji, które często wyróżniają się nietypowym i odważnym wyglądem – wielu komentujących zwraca uwagę na podobieństwo z pojazdami, które jeżdżą po Marsylii. Z uwagi na swój kształt tramwaj nazywany jest „kioskiem” albo „bufetem”.


fot. facebook Priorytety dla tramwajów

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nocne testy Jazza dla Warszawy

Komunikacja

Nocne testy Jazza dla Warszawy

Jakub Madrjas 03 lipca 2014

Warszawa: Tramwaje dwukierunkowe z Ronda Daszyńskiego na Młociny

Komunikacja

Warszawa: Tramwaje dwukierunkowe z Ronda Daszyńskiego na Młociny

Witold Urbanowicz 11 czerwca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5