Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Nowy Świat na fioletowo: praca wre

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-09-16 15:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowy Świat na fioletowo: praca wre
fot. WU
Budowa metra na ostatniej prostej – wykonawcy zostały dokładnie dwa tygodnie do zakontraktowanego terminu zakończenia prac. Budowniczowie nie próżnują – także na najgłębszej stacji, C-12 Nowy Świat-Uniwersytet. Mimo rozstawionych rusztowań i unoszącego się kurzu stacja zwraca uwagę swoim fioletem i sztucznymi świetlikami.

Na placach budowy wciąż duży ruch – zarówno na powierzchni, jak i pod ziemią. Na górze trwa odtwarzanie ulic, chodników, sadzenie zieleni. Na dole natomiast prowadzone są prace wykończeniowe, montaż oznaczeń, instalacji. – Stacje wyglądają na mniej skończone niż podczas dni otwartych, ale trzeba je po prostu porządnie wysprzątać – teraz są zakurzone w związku z prowadzonymi pracami – żartuje Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro.


fot. WU

Odwiedziliśmy stację C-12 Nowy Świat – to najgłębsza stacja centralnego odcinka II linii metra i w ogóle warszawskiego metra. Peron znajduje się tutaj na głębokości 24 metrów pod ziemią, a stacja składa się z czterech kondygnacji. Na poziomie -1, na którym znajduje się ogólnodostępna antresola, trwają przygotowania do montażu bramek biletowych. Powieszone muszą zostać także piktogramy, na uzupełnienie czekają także oszklenia. Wiszą już za to ekrany systemu informacji pasażerskiej.


fot. WU

Na peron pasażerowie dostaną się z dwóch stron stacji. Nie zjadą jednak bezpośrednimi schodami z antresoli – te będą dzielone na jeszcze jednym poziomie pośrednim. Na peronie dominuje fiolet – to barwa przewodnia stacji. Stoją dwa rzędy kielichowych kolumn. Pomiędzy nimi w suficie przewidziano sztuczne świetliki. Na ścianach zatorowych znajdują się też grafiki Wojciecha Fangora. Zasłonięte są jeszcze folią ochronną, co wypacza prawdziwy ich kolor. Nie ma jeszcze pasów z nazwami stacji i innych elementów systemu informacji pasażerskiej.


fot. WU

Zgodnie z kontraktem prace powinny zakończyć się 30 września br. Po tym terminie rozpoczną się odbiory wewnętrzne Metra Warszawskiego, a następnie służb zewnętrznych.

Fotogaleria na Rynku Kolejowym

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Do końca września odbudowa ulic po metrze

Przestrzeń

Warszawa: Do końca września odbudowa ulic po metrze

Witold Urbanowicz 12 września 2014

Metro: Pierwszy pociąg pod Wisłą. Budowa zaawansowana w 97%

Komunikacja

Metro: Pierwszy pociąg pod Wisłą. Budowa zaawansowana w 97%

Witold Urbanowicz 12 września 2014

Jakie tramwaje i autobusy dojadą do II linii metra

Komunikacja

Jakie tramwaje i autobusy dojadą do II linii metra

Jakub Dybalski 04 września 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5