Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro skieruje 64 wagony serii 81 do naprawy. Będą żółto-czerwone

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro skieruje 64 wagony serii 81 do naprawy. Będą żółto-czerwone
fot. WU
Metro Warszawskie ogłasza przetarg na wykonanie naprawy piątego poziomu utrzymania 64 pudeł rosyjskich wagonów metra serii 81. Usługa ma zostać wykonana w latach 2017-2019. Przy okazji wagony zmienią barwę – niebieski pas zostanie zastąpiony żółtym, a czoło będzie czerwone.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie w latach 2017-2019 naprawy piątego poziomu utrzymania (P5) 64 wagonów rosyjskich. Jak wylicza Metro, do naprawy zostanie skierowanych 28 wagonów czołowych (typu 81-717.3, 81-572) i 36 wagonów pośrednich (typu 81-714.3 i 81-573). Nie odpowiada to konkretnej liczbie sześciowagonowych pociągów rosyjskich, gdyż poszczególne wagony w różnych składach różnią się przebiegami – na przestrzeni lat pociągi były wydłużane i starsze wagony czołowe były też przemieszczane do innych składów.

W skład naprawy wchodzą m.in. naprawa okien wraz z wymianą uszkodzonych szyb, naprawa malatury pudła i drzwi, naprawa poręczy przy drzwiach, regeneracja pulpitu maszynisty, wymiana wykładziny i sklejki podłogi, malowanie osłon pod siedzeniami, naprawa klap w podłodze, wymiana listew przypodłogowych, wymiana rolek drzwiowych, wymiana magistrali powietrznej drzwiowej, czyszczenie spoin elementów konstrukcyjnych, wykonanie pomiarów geometrii pudeł wagonów, wymiana zużytych poręczy, odnowienie numerów wagonów, naprawa gniazd reflektorów, próba szczelności.

Metro uczula wykonawców na indywidualny montaż poszczególnych elementów (np. poręcze, ramy okienne, mocowania siedzeń), który przeprowadził producent tych wagonów. Wcześniejsze naprawy wykazały, że jedna rurka może nie pasować w tym samym miejscu w innym wagonie, dlatego też wykonawca naprawy powinien przed demontażem oznaczyć elementy i powtórnie zamontować je w te same miejsca.

Przy okazji wagony stracą swoje charakterystyczne barwy – niebieski pas wzdłuż wagonu, odpowiadający kolorowi zakładowemu Metra Warszawskiego, zostanie zastąpiony żółtym, natomiast niebieskie czoło stanie się czerwone. Zmiany związane są z próbą ujednolicenia barw komunikacji miejskiej – obecnie w trakcie napraw przemalowywane są pociągi alstomowskie.



mat. MW
   
Zgodnie ze specyfikacją zamówienia zamawiający przekaże wykonawcy wszystkie typy szyb, uszczelek i rolek drzwiowych. Wykonawca natomiast zapewni pozostałe materiały i części zamienne, w tym farby, lakiery, śruby, wykładziny, sklejki itp. Z pudeł zostaną wymontowane siedzenia, reklamy wraz z konstrukcją wsporczą, fotel maszynisty, agregaty sprężarkowe, ogniwa akumulatorów, silniki trakcyjne, belki z odbierakami prądu, system rejestracji ATM wraz z torem pomiaru prędkości, system rozgłoszenia, urządzenia systemu ograniczenia prędkości SOP oraz silnik wału kułakowego.

Naprawy rozpoczną się w I półroczu 2017 r. i potrwają do 21 grudnia 2019 r. Metro będzie wysyłać pojazdy w partiach obejmujących sześć wagonów (dwa z kabiną maszynisty i cztery pośrednie) lub dwa wagony (z kabiną maszynisty lub pośrednie). Wagony będą przygotowywane w komplecie z wózkami oraz zestawami kołowymi. Transport będzie się odbywał wyłącznie na platformach przewozowych – w związku z częściowym demontażem aparatury pneumatycznej i agregatu sprężarkowego pojazdy są wagonami niehamowanymi i ich przewóz na własnych kolach po torach kolejowych nie jest dozwolony.

I tak najpierw, w I półroczu 2017 r., zostaną przekazane trzy partie dwuwagonowe, natomiast w II półroczu dwie partie 6-wagonowe i jedna partia dwuwagonowa. W 2018 r. w I półroczu do naprawy wyruszą trzy partie dwuwagonowe i cztery partie sześciowagonowe, a w II półroczu – jedna partia sześciowagonowa i trzy partie dwuwagonowe. W I półroczu 2019 r. naprawa obejmie jedną partię dwuwagonową. Na naprawę partii sześciowagonowej wykonawca będzie miał 60 dni kalendarzowej, a dwuwagonowej – 28 dni. Każdy naprawiony wagon będzie objęty 24-miesięczną gwarancją od daty odbioru.

Termin składania ofert mija 16 stycznia 2017 r. O wyborze zdecydują cena wykonania zamówienia (88%) oraz przedłużenie okresu gwarancji (12%), przy czym najwięcej punktów można otrzymać za gwarancję na 36 miesięcy.

Docelowo jednak Metro Warszawskie, jak wynika ze wcześniejszych zapowiedzi, nie wyklucza sprzedaży pociągów rosyjskich. Miałaby ona zostać powiązana z przetargiem na nowy tabor.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Co tak iskrzy w tunelach metra? [film ze szlifowania]

Komunikacja

Warszawa: Co tak iskrzy w tunelach metra? [film ze szlifowania]

Redakcja/inf. pras. 06 czerwca 2025

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Warszawskie Metro ma już 30 lat

Komunikacja

Warszawskie Metro ma już 30 lat

UM Warszawa 04 kwietnia 2025

Zobacz również:

Warszawa: Co tak iskrzy w tunelach metra? [film ze szlifowania]

Komunikacja

Warszawa: Co tak iskrzy w tunelach metra? [film ze szlifowania]

Redakcja/inf. pras. 06 czerwca 2025

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Przestrzeń

Warszawa. Koniec drążenia tuneli M2

Redakcja/inf. pras. 22 maja 2025

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

Komunikacja

Oznakowanie dotykowe na kolejnych stacjach metra

ZTM Warszawa 29 kwietnia 2025

 Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

Komunikacja

Nowe umowy na koncie RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A. 11 kwietnia 2025

Warszawskie Metro ma już 30 lat

Komunikacja

Warszawskie Metro ma już 30 lat

UM Warszawa 04 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij