Pierwsze rosyjskie wagony metra serii 81 wróciły z naprawy głównej, przeprowadzanej przez ZNTK Mińsk Mazowiecki. Zgodnie z zapowiedziami otrzymały one nowe barwy – niebieskie czoło stało się czerwone, a niebieski pas jest teraz żółty.
W lutym Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na naprawy piątego poziomu utrzymania (P5) 64 wagonów rosyjskich serii 81 w latach 2017-2019. Zakres prac obejmował 28 wagonów czołowych (typu 81-717.3, 81-572) i 36 wagonów pośrednich (typu 81-714.3 i 81-573). Zamówienia udzielono firmie ZNTK Mińsk Mazowiecki, która zaoferowała cenę 18,34 mln zł brutto.
W skład naprawy wchodzą m.in. naprawa okien wraz z wymianą uszkodzonych szyb, naprawa malatury pudła i drzwi, naprawa poręczy przy drzwiach, regeneracja pulpitu maszynisty, wymiana wykładziny i sklejki podłogi, malowanie osłon pod siedzeniami, naprawa klap w podłodze, wymiana listew przypodłogowych, wymiana rolek drzwiowych, wymiana magistrali powietrznej drzwiowej, czyszczenie spoin elementów konstrukcyjnych, wykonanie pomiarów geometrii pudeł wagonów, wymiana zużytych poręczy, odnowienie numerów wagonów, naprawa gniazd reflektorów, próba szczelności. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
Pierwsze wagony wyruszyły do Mińska Mazowieckiego pod koniec kwietnia. Do spółki dotarł właśnie pierwszy transport z wagonami po naprawie. Zgodnie z zapowiedziami otrzymały one nowe barwy. Niebieski wypukły pas wzdłuż ścian bocznych wagonów został przemalowany na żółto. Zmieniła się też barwa czoła, które jest teraz czerwone, a nie niebieskie.