Budowa stacji C17 Targówek i C18 Trocka na wschodnim-północnym odcinku II linii metra znajduje się w nowej, dosyć zaawansowanej fazie: trwają prace żelbetowe wewnętrzne, niezwiązane bezpośrednio z elementami o znaczeniu konstrukcyjnym. Widać już perony, na powierzchni stoją natomiast elementy wejść.
Budowa stacji C17 Targówek i C18 Trocka jest dosyć zaawansowana. – Trwają prace żelbetowe wewnętrzne przy obiektach, które nie są elementami konstrukcyjnymi stacji. Platformy peronowe są na finiszu. Pozostał do zrealizowania jeszcze peron w miejscu, gdzie znajdowały się kołyski startowe tarcz – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy Astaldi. – Ponadto prace murarskie w cześci technicznej stacji C17 i C18 są praktycznie wykonane. Teraz zajmiemy się instalacjami wewnętrznymi – mówi Witczyński.
Budowa nabiera kształtów również na powierzchni. – Na stacjach C17 i C18 widać już pierwsze części konstrukcyjne wyjść – mówi Mateusz Witczyński. Jak przypomina wykonawca, na stacji Trocka znajdą się cztery wejścia – dwa na osi zachodniej, pomiędzy ul. Gajkowicza i Orłowską, a także dwa na wschodniej, na wysokości sklepu Topaz. Przewidziano też cztery windy, z czego dwie zjadą bezpośrednio na poziom peronu. Na stację Targówek prowadzić będą trzy wejścia – dwa na wysokości kościoła Chrystusa Króla, po obu stronach ul. Pratulińskiej, oraz jedno od strony parku Wiecha, przy ul. Ossowskiego. Zaplanowano dwie widny, z czego jedna prowadzić będzie bezpośrednio na peron.
Mniej zaawansowane prace trwają na stacji C16 Szwedzka. – Tam wciąż znajduje się zakład górniczy. Powstają na razie szachty, które nie są w osi torów – wskazuje Witczyński.
Obie tarcze drążą teraz ostatnie tunele szlakowe na odcinku wschodnim-półniocnym – między stacjami C16 Szwedzka i C15 Dworzec Wileński, gdzie znajduje się szyb demontażowy. Jak poinformowało w piątek 10 listopada Metro Warszawskie, tarcza Maria, pracująca przy tunelu dla pociągów w kierunku Targówka, wydrążyła 690 m tunelu od stacji Szwedzka i ułożyła 454 pierścieni. Natomiast Anna, pracująca przy równoległym tunelu dla pociągów w kierunku centrum, wydrążyła 245 m tunelu. – Maria znajduje się w okolicach Ratuszowej, po zachodniej stronie wentylatorni V16. Do Dworca Wileńskiego zostało jej ok. 350 m. Natomiast Anna znajduje się między Kowelską i Środkową – mówi Witczyński.
Umowę na budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra podpisano 11 marca 2016 r. Wykonawca ma 38 miesięcy na realizację prac, które powinny zakończyć się w związku z tym w maju 2019 r. Nie jest to tożsame z uruchomieniem budowanego odcinka, który zostanie otwarty dopiero po odbiorach i wydaniu pozwolenia na użytkowanie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.