Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bródno z umową na projekt

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-09-21 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bródno z umową na projekt
projekt stacji C20 Kondratowicza, mat. prasowe
Metro na Bródno z umową na projekt
Metro na Bródno z umową na projekt
Metro na Bródno z umową na projekt
Metro na Bródno z umową na projekt
Wczoraj (20 września) Metro Warszawskie podpisało umowę z firmą ILF na projekt odcinka II linii metra na Bródno do stacji C21 Kondratowicza. Prace obejmą trzy stacje C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno, a także trzy odcinki tunelowe o łącznej długości 4 km.

Trwa właśnie budowa odcinka północnego-wschodniego II linii metra do stacji C18 Trocka, a jeszcze w tym roku powinny ruszyć dla odcinka zachodniego na Wolę do stacji C6 Księcia Janusza. Metro Warszawskie myśli już jednak nad drugim etapem rozbudowy metra do ostatniej zaplanowanej stacji w tę stronę, czyli C21 Bródno. Pod koniec 2014 roku spółka ogłosiła konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla drugiego etapu rozbudowy II linii metra (tzw. 3+2). Obejmuje on dwie stacje na Bemowie (odcinek zachodni) oraz trzy na Targówku i Bródnie (odcinek wschodnio-północny). Startujący mogli składać wnioski o udział tylko na jeden z dwóch odcinków. W lutym 2016 r. ogłoszono wyniki konkursu na wykonanie koncepcji architektoniczno-branżowej. Wybrano propozycję firmy ILF Consulting Engineers Polska dla odcinka wschodniego-północnego oraz konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński dla odcina zachodniego,

Firmy, w ramach wygranej, zostały zaproszone do negocjacji umowy na opracowanie projektów budowlanych w oparciu o zwycięską wielobranżową koncepcję architektoniczno-budowlaną. Wczoraj Metro Warszawskie podpisało z firmą ILF umowę na wykonanie projektów oraz nadzór autorski nad realizacją prac. Na odcinku wschodnio-północnym, o długości ok. 3,95 km, przewidziano trzy stacje i trzy odcinki tuneli szlakowych z wentylatorniami. Stacja C-19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Kolejną stację, C-20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Ostatnia stacja, C-21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Według założeń odcinek ten powstać ma do 2023 r.

– Lokalizacja i rozplanowanie każdej ze stacji były wyzwaniem inżynierskim. Stacja C19 Zacisze znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącej zabudowy mieszkaniowej, natomiast stacja C20 Kondratowicza - pod istniejącym skrzyżowaniem drogowym, wymagającym zaplanowania wielu przekładek sieci i etapowania budowy – wskazuje Paweł Sysik, kierownik zespołu konstrukcji budowlanych ILF Polska.

W związku z faktem, ze oddzielna zajezdnia na Morach, która obsługiwać będzie II linie metra, powstanie dopiero w kolejnym, trzecim etapie rozbudowy, projektanci stanęli przed zadaniem zapewnienia miejsca dla odstawiania i serwisowania pociągów. Przykładowo na stacji końcowej C21 Bródno przy Kondratowicza przewidziano aż jedenaście równoległych torów. Tory zaczną się rozdzielać jeszcze przed peronem pasażerskim. – Stacja C21 Bródno, projektowana jako stacja końcowa z komorą rozjazdów i halą torów odstawczych, zasługuje na szczególną uwagę. Według koncepcji, projektowany podziemny obiekt będzie miał długość ponad 600 m i szerokość dochodzącą do 60 m – wylicza Paweł Sysik. Na uwagę zasługuje też stacja C19 Zacisze. Przewidziano tutaj parking rowerowy na 150 rowerów, zintegrowany z wejściem na stację.

Wbrew pierwotnym założeniom zrezygnowano z warunku kontynuacji rozwiązań przyjętych na odcinku centralnym II linii metra w zakresie zadaszeń wyjść (charakterystyczne motylki) oraz elementów ściany zatorowej (na centralnym odcinku zastosowano emalię na blasze z kolorowymi grafikami Wojciecha Fangora, przedstawiającymi nazwy poszczególnych stacji). Zrezygnowano również z warunku uwzględnienia w projekcie stacji C-19 Zacisze możliwości odgałęzienia II linii metra w kierunku Zielonej Białołęki.



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Wolę: Pierwsze pozwolenie na budowę wydane

Prawo & Finanse

Metro na Wolę: Pierwsze pozwolenie na budowę wydane

Witold Urbanowicz 16 września 2016

Metro na Wolę: Jest postęp, projekty wreszcie przechodzą u wojewody

Przestrzeń

Metro na Wolę: Jest postęp, projekty wreszcie przechodzą u wojewody

Witold Urbanowicz 14 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS