Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Londyńska kolej miejska wydłużyła swoje składy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Londyńska kolej miejska wydłużyła swoje składy
fot. Martyn Janduła
Londyński zarządca transportu (Transport for London) zwiększył pojemność składów Electrostar (Class 378), obsługujących sieć London Overground. Każdy z floty liczącej 57 pociągów zyskał po jednym członie środkowym. Dzięki temu znacznie więcej pasażerów będzie mogło korzystać z połączeń oferowanych przez London Overground. Działanie to odpowiedź m. in. na gwałtownie rosnącą liczbę pasażerów kolei.

Wydłużenie składów wymusiło na zarządcy infrastruktury wykonanie niezbędnych prac na liniach London Overground. Część peronów została wydłużona, ale zostało także powiększone zaplecze taborowe przewoźnika. Zarządzająca infrastrukturą firma Network Rail musiała także wykonać niezbędne prace przy sieci trakcyjnej oraz urządzeniach sterowania ruchem.

Większa pojemność

Człony do pociągów dostarczyła firma Bombardier, która wcześniej za kwotę 320 mln funtów dostarczyła 57 elektrycznych zespołów trakcyjnych Class 378. Zamówienie na dodatkowe człony było rozszerzeniem wcześniejszego kontraktu. Dłuższe pociągi (obecnie pięcioczłonowe) pozwolą przede wszystkim na zwiększenie komfortu podróży pasażerów. Dzięki dodatkowym członom każdy skład jest w stanie przewieźć o około 150 pasażerów więcej - z siedmiuset do ośmiuset pięćdziesięciu.

Człony zostały wyprodukowane w brytyjskim zakładzie Bombardiera w Derby. Pierwsze z nich zostały zestawione z wyprodukowanymi wcześniej składami pod koniec 2014 roku, a cały proces został zakończony do końca roku 2015.

Podróżnych przybywa


Tylko w 2012 roku z sześciu linii kolei London Overground skorzystało łącznie 120 mln pasażerów, a już w roku 2015 podróżnych było 176 mln. To sześciokrotnie więcej niż w roku 2007 - kiedy to linie naziemnej kolei Londynu zostały przejęte przez Transport for London. W związku z planami wydłużenia jednej z linii, spodziewany jest dalszy wzrost zainteresowania przewozami (o kolejne 12 mln podróżnych). Dodatkowo prognozowany jest wzrost populacji Londynu. Głównie z tych trzech dwóch powodów Transport for London zdecydował się na wydłużenie składów.

Utrzymaniem już wydłużonych elektrycznych zespołów trakcyjnych zajmie się również Bombardier - w ramach dotychczasowego kontraktu. Powiększenie pojemności pociągów kolei London Overground kosztowało ok. 88 mln funtów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

TfL tnie połączenia autobusowe. Powodem pandemiczne straty

Komunikacja

TfL tnie połączenia autobusowe. Powodem pandemiczne straty

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2022

Londyn. Do nowego piętrusa tylko pierwszymi drzwiami

Komunikacja

Londyn. Dżingiel dla elektrobusów? Na razie jest plumkanie

Komunikacja

Londyn. Od poniedziałku autobusy napędzane są… kawą

Komunikacja

Londyn doda czerwonym autobusom trochę kolorów

Komunikacja

Kolejne linie nocnego metra w zasięgu londyńczyków

Mobilność

Kolejne linie nocnego metra w zasięgu londyńczyków

Łukasz Pastor 24 października 2016

Zobacz również:

TfL tnie połączenia autobusowe. Powodem pandemiczne straty

Komunikacja

TfL tnie połączenia autobusowe. Powodem pandemiczne straty

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2022

Londyn. Do nowego piętrusa tylko pierwszymi drzwiami

Komunikacja

Londyn. Dżingiel dla elektrobusów? Na razie jest plumkanie

Komunikacja

Londyn. Od poniedziałku autobusy napędzane są… kawą

Komunikacja

Londyn doda czerwonym autobusom trochę kolorów

Komunikacja

Kolejne linie nocnego metra w zasięgu londyńczyków

Mobilność

Kolejne linie nocnego metra w zasięgu londyńczyków

Łukasz Pastor 24 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5