Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Londyn doda czerwonym autobusom trochę kolorów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-05-16 07:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Londyn doda czerwonym autobusom trochę kolorów
fot. Sadiq Khan / Twitter
W Barkingside we wschodnim Londynie rusza właśnie testowo projekt, który ma ułatwić pasażerom zorientowanie się w sieci linii autobusowych. Ok. 60 pojazdów, czerwonych piętrusów, zostanie oznaczonych kolorami, które będą odpowiadały konkretnym liniom. – To będzie ta sama prostota, jak w metrze – tłumaczy burmistrz Sadiq Khan.

Autobusy wciąż pozostaną czerwone, ale zyskają oznaczenia w różnych kolorach. Pomysł został zaczerpnięty z londyńskiego metra, gdzie każda linia jest oznaczona osobnym kolorem, co ułatwia pasażerom zorientować się w przesiadkach. Dziś londyńskie autobusy są wymalowane na czerwono, a na przystankach najczęściej wyszczególniona jest tylko nazwa, kierunek i rozkłady jazdy (na niektórych zamontowane są dodatkowo elektroniczne tablice).

Po brytyjskiej stolicy jeździ 9,3 tys. autobusów na 675 liniach. Korzystają z ponad 19 tys. przystanków. Co roku przewożą ponad 2 mld pasażerów, ale ta liczba spada. Jednym z powodów jest brak przejrzystości w całym gąszczu linii. „Pokolorowanie” ma w tym pomóc, bo poza kolorowymi numerami na pojazdach, kolorowe oznaczenia pojawią się również na przystankach, a na bocznych ścianach autobusów znajdą się główne przystanki na trasie i dogodne przesiadki.

Testy mają na początku objąć 60 autobusów w Barkingside, jednej z dzielnic wschodniego Londynu. Następne miejsce, gdzie jest to planowane, to Hayes w zachodniej części miasta.

Dla Sadiq Khana usprawnienie transportu autobusowego staje się najwyraźniej jednym z głównych elementów polityki transportowej. Część piętrusów zostanie już niedługo wymieniona na pojazdy hybrydowe lub zeroemisyjne. Z kolei od września zeszłego roku dla pasażerów autobusów i tramwajów wprowadzono taryfę nazywaną „Hopper”. Dzięki niej jeśli w ciągu godziny od podróży autobusem lub tramwajem przesiądziemy się na podobny środek transportu, to za tę drugą podróż nie płacimy. Taryfa działa zarówno w przypadku Oyster Card, jak i innych zbliżeniowych kart używanych w komunikacji. System sam oblicza należność.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Londyn. Aplikacja z własnym autobusem

Mobilność

Londyn. Aplikacja z własnym autobusem

Jakub Dybalski 15 maja 2017

Londyn rezygnuje z odnowionych piętrusów. Są za drogie

Komunikacja

Londyn rezygnuje z odnowionych piętrusów. Są za drogie

Jakub Dybalski 04 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5