Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Powrót Cityrunnera po wymianie napędu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-12-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Powrót Cityrunnera po wymianie napędu
fot. Roman CzubińskiŁódzki Cityrunner
Łódzkie MPK przywróciło do ruchu jeden z trzech odstawionych wagonów Cityrunner z 2002 roku. W zdekompletowanym przez lata postoju pojeździe wymieniono szereg elementów wyposażenia.

Od falowników do wyświetlaczy

Najważniejszą z modyfikacji w wagonie 1209 jest wymiana napędu. Zamontowane podzespoły zostały wyprodukowane przez firmę Enika. – Zastosowaliśmy nowe falowniki, nowy układ sterowania pojazdu wraz ze sterownikiem głównym i nowe przetwornice statyczne – wylicza mistrz z Zakładu Techniki MPK Maciej Michalski. Przed laty to właśnie awaria przetwornicy była powodem odstawienia wagonu, który stawał się stopniowo dawcą części dla innych, jeżdżących egzemplarzy.

Zmiany przeprowadzono także w miejscach wagonu widocznych gołym okiem. We wnętrzu zamontowano nowe oświetlenie (w tym podświetlenie poręczy przy użyciu diod LED), wymieniono system wentylacji (dodając funkcję schładzania powietrza) oraz zwiększono powierzchnię dla pasażerów stojących poprzez likwidację jednego z rzędów siedzeń (same miękkie, tapicerowane fotele nie zostały jednak wymienione na stosowane w modernizowanych łódzkich wagonach twarde siedzenia z plastiku). Na zewnątrz modyfikacje objęły montaż nowych, diodowych wyświetlaczy oraz okien z przesuwną częścią górną.

– Pozwoli to na poprawę komfortu podczas upałów oraz na większą przydatność pojazdu na bardziej obciążonych liniach, takich jak 10 Olechów – Retkinia czy 11 Chocianowice – Helenówek – podsumowuje M. Michalski. Przeprowadzone przy wagonie prace kosztowały 1,5 miliona złotych.

Będą kolejne przebudowy

W pierwszych dniach eksploatacji wagon uległ awarii. – W każdym pojeździe o charakterze prototypowym przez pierwsze tygodnie mogą pojawiać się zakłócenia w pracy poszczególnych podzespołów. Konieczne jest dostrojenie wszystkich urządzeń. Czasami nawet drobna usterka, która zaniepokoi motorniczego, może być w takiej sytuacji powodem zjazdu do zajezdni – tłumaczy pracownik Zakładu Techniki.

Spośród 15 posiadanych przez MPK tramwajów Bombardiera odstawione są jeszcze dwa egzemplarze o numerach taborowych 1202 i 1214. – Planujemy w przyszłym roku przywrócić oba pojazdy do służby liniowej. Zostaną one zmodyfikowane w sposób bardzo podobny do wagonu 1209 – deklaruje M. Michalski.

O historii łódzkich Cityrunnerów oraz planach przywrócenia niesprawnych egzemplarzy do ruchu pisaliśmy szerzej kilka miesięcy temu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij