Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: M8C wycofane z linii pabianickiej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: M8C wycofane z linii pabianickiej
Fot. Kasper FiszerTramwaj M8C w Pabianicach
Łódzkie MPK modernizuje sprowadzone w 2013 r. wagony typu M8C. Egzemplarze, które nie przechodzą napraw, są obecnie odstawione. Po ich gruntownym remoncie nie będą najprawdopodobniej wykorzystywane na trasach podmiejskich.

Jak poinformowało nas łódzkie MPK, wagony M8C, które do niedawna obsługiwały podmiejską linię 41 z Łodzi do Pabianic, zostały z niej wycofane. Jednym z powodów takiej decyzji jest pogarszający się stan infrastruktury na odcinku podmiejskim. Obecnie na trasie do podłódzkiego miasta kursują więc wyłącznie składy wagonów generacji 805N, głównie po modernizacji w zakładach MPK przy ul. Tramwajowej.

Stan infrastruktury nie pozwala na eksploatację sprowadzonych wagonów

– Wagony niemieckie są dość wymagające co do jakości torowisk (mają sztywną ramę wózka). Podobnie jest, jeśli chodzi o napięcie zasilania (M8C z Bielefeld są oryginalnie przystosowane do napięcia znamionowego 750 V i spadek większy niż o 30% tej wartości znamionowej powoduje wyłączenie napędu) – tłumaczy Sebastian Grochala, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi. Zmodernizowane wagony tego typu kursują aktualnie na liniach miejskich, a żaden z wozów przed remontem nie jest eksploatowany liniowo.

Przewoźnik planuje zintensyfikować prace modernizacyjne wagonów tego typu. W tym roku własne zakłady remontowe ma opuścić siedem M8C. – Obecnie w Zakładzie Techniki pozostają wagony nr 523, 525, 526, 527, 530 i 531, a niebawem dołączy do nich kolejny o numerze 522 – wylicza Sebastian Grochala. – Na terenie zajezdni trawajowej w Chocianowicach będą więc tylko cztery wagony (nr 529, 532, 533 i 534). Wszystkie są z różnych względów niesprawne – dodaje. Trzy kolejne przeszły już gruntowne remonty.

Naprawa M8C jest trudna z powodu braku części zamiennych

Nie wiadomo, czy którykolwiek z niezmodernizowanych M8C będzie jeszcze wykorzystywany liniowo. – Być może uda się usprawnić dwie lub trzy sztuki. Pamiętajmy jednak, że do oryginalnych M8C nie mamy żadnych części zamiennych, co nieco komplikuje ich ewentualną naprawę – tłumaczy przedstawiciel MPK. Z kolei wozy po modernizacji najprawdopodobniej nie będą kierowane na trasy podmiejskie. W związku z tym, że są częściowo niskopodłogowe, organizator komunikacji miejskiej w Łodzi, Zarząd Dróg i Transportu, chciałby według informacji MPK skierować je na linie miejskie.

Bez większych zmian pozostaje natomiast obsługa taborowa pozostałych linii do miast ościennych. „Szesnastka” do Zgierza i „dziewiątka” wraz z nocnym N9 do Konstantynowa Łódzkiego obsługiwane są wagonami 805Na (częściowo także po modernizacji). Na linię 43 do Lutomierska (skróconą obecnie do Konstantynowa z powodu podmycia torów) kierowane są wagony GT6 i sporadycznie M6S. Te ostatnie wykorzystywane są także na linii ozorkowskiej, na której spotkać można również GT8N oraz 805Na i pochodne.

Planowana jest kasacja pierwszego M6S

W strukturach MPK pozostaje aktualnie pięć wagonów GT6 (dwa przejęte w 2012 r. od zlikwidowanej spółki Międzygminna Komunikacja Tramwajowa i trzy od bliźniaczych Tramwajów Podmiejskich). W najbliższym czasie skasowany ma być jeden z sześciu pojazdów M6S. Z pięciu pozostałych sprawne są obecnie trzy, dwa kolejne są naprawiane. – Wagony M6S ze względu na fakt, że mogą obsługiwać zarówno linię 43, jak i 46, obsadzane są w ostatniej kolejności. Najczęściej stanowią rezerwę taboru – mówi Sebastian Grochala.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Kasper Fiszer 08 września 2023

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Łódź z ofertami na studium dla torowiska na Aleksandrowskiej

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium tramwaju na Warszawskiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Kasper Fiszer 08 września 2023

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Łódź z ofertami na studium dla torowiska na Aleksandrowskiej

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium tramwaju na Warszawskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5