Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Kolejne dwa NF6D już w MPK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
07-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Kolejne dwa NF6D już w MPK
fot. Roman Czubiński
Łódzki przewoźnik miejski zaprezentował dziś kolejne dwa sprowadzone z Bochum wagony NF6D. Wyprodukowane w 1992 r. pojazdy mają być sposobem na zwiększenie liczby pojazdów niskopodłogowych stosunkowo niskim kosztem. Niestety, MPK odsunęło w przyszłość wymianę okien i montaż dodatkowych drzwi, co w upalne dni oraz w godzinach szczytu może powodować problemy w eksploatacji.

Pierwszy tego typu wagon trafił do MPK ponad rok temu. – Kupiliśmy go, by sprawdzić, jak sprawdzi się na łódzkich torach i jak zostanie przyjęty przez mieszkańców – wspomina prezes Zbigniew Papierski. Jak twierdzi, próby wypadły pomyślnie. – W związku z tym postanowiliśmy kupić wszystkie 34 egzemplarze, które były wystawione na sprzedaż w Bochum. Realizacja kontraktu jest w toku – informuje. W tym roku do Łodzi zostanie sprowadzonych 15 sztuk. Na razie dotarły dwie, dostarczone pod koniec kwietnia.

Na modernizację trzeba poczekać

Wagony o numerach 403 i 405 (przed skierowaniem na linię mają zostać przenumerowane) znajdują się obecnie na terenie Zakładu Techniki przy Tramwajowej 6, gdzie oczekują na dostosowanie do ruchu na łódzkiej sieci. – Muszą uzyskać homologację oraz zostać odpowiednio wyposażone – mówi Papierski. Kolejne wagony mają być wprowadzane do ruchu sukcesywnie w ciągu najbliższych miesięcy.

– Obecnie skupiamy się na uruchomieniu pojazdów i ich adaptacji do warunków łódzkich. Obejmuje to, między innymi, zmianę polaryzacji i przystosowanie do napięcia w sieci trakcyjnej 600V zamiast 750V, na którym jeździły w Niemczech – precyzuje zastępca kierownika Zakładu Techniki MPK Dariusz Domański. Zmian wymaga także system informacji pasażerskiej.

W drugim etapie MPK planuje modernizację pojazdów z uwzględnieniem uwag części pasażerów – wymianę okien na przesuwne, zamontowanie drzwi z kabiny motorniczego bezpośrednio na zewnątrz oraz wyposażenie pojazdów w rampy przeznaczone dla pasażerów na wózkach. – Zaczniemy modernizować pierwszy wagon po wprowadzeniu do ruchu pierwszych 4-5 egzemplarzy, tak by odbywało się to dwutorowo – zapowiada Domański. Nie wiadomo jeszcze, czy tramwaje zostaną od razu przemalowane w łódzkie barwy, jednak na pewno nastąpi to najpóźniej we wspomnianym drugim etapie.

Dobra jakość w atrakcyjnej cenie

Mimo swojego wieku (26 lat) wagony są dość nowoczesne. Około 70% powierzchni wnętrza to strefa niskiej podłogi. Nieporównywalny z wagonami 805Na jest też komfort jazdy. Co ważne dla MPK, zakup był znacząco tańszy od kosztu nowych pojazdów: za jeden wagon przedsiębiorstwo zapłaciło ok. 100 tysięcy euro. Ich stan techniczny pracownicy spółki określają jako dobry, choć wymagający jeszcze pewnych nakładów.

Domański zapewnia, że poprzedni właściciel dbał o wagony, serwisował je na bieżąco i dokonywał niezbędnych przeglądów. – Kompleksowy przegląd odbył się także przed wjazdem na lawetę – dodaje. W pięciu spośród wagonów, w tym w 403, będzie konieczna wymiana półosi, jednak na razie wagon ma dopuszczenie do eksploatacji na starych częściach układu jezdnego. Do wymiany kwalifikują się też obręcze kół.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Rowery przeszkadzają w pociągach, a w tramwajach nie

Komunikacja

Łódź: Rowery przeszkadzają w pociągach, a w tramwajach nie

Kasper Fiszer 17 września 2023

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Komunikacja

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Prawo & Finanse

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Roman Czubiński 02 sierpnia 2023

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Komunikacja

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Kasper Fiszer 23 maja 2023

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Komunikacja

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Redakcja/inf. pras. 20 marca 2023

Zobacz również:

Łódź: Rowery przeszkadzają w pociągach, a w tramwajach nie

Komunikacja

Łódź: Rowery przeszkadzają w pociągach, a w tramwajach nie

Kasper Fiszer 17 września 2023

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Komunikacja

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Prawo & Finanse

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Roman Czubiński 02 sierpnia 2023

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Komunikacja

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Kasper Fiszer 23 maja 2023

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Komunikacja

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Redakcja/inf. pras. 20 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5