Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Kto obsłuży komunikację w Obornikach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-12-28 10:43
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kto obsłuży komunikację w Obornikach
mat. UM Oborniki
Oborniki po raz kolejny rozpisały przetarg na obsługę gminnych przewozów – tym razem na okres ponad sześciu lat. Operator musi zapewnić co najmniej dziesięć wozów, które nie będą starsze niż z 2009 r.

Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie przewozów na 14 liniach komunikacyjnych organizowanych przez miasto. Zamówienie obejmuje okres od 1 maja 2017 r. do końca 2023 r.

Zamawiający wymaga od operatora wprowadzenia do ruchu co najmniej dziesięciu pojazdów – czterech o długości 7,5-9 m z dwiema parami drzwi i sześciu o długości 8-10,9 m z co najmniej dwiema parami drzwi. Mniejsze wozy powinny zabrać co najmniej 40 pasażerów i posiadać nie mniej niż 12 miejsc siedzących (w tym dwa dostępne bezpośrednio z poziomu podłogi), natomiast pojemność większych wozów określono na co najmniej 70 podróżnych, w tym nie mniej niż 24 na miejscach siedzących (w tym cztery dostępne bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi). Pojazdy powinny posiadać min. dwa miejsca do przewozu osób niepełnosprawnych.

Wysokość podłogi w świetle dwuskrzydłowych drzwi wynosić ma 260-320 mm (w pozostałych drzwiach nie więcej niż 620 mm). Pojazdy mają być wyposażone w rampy do wjazdu osób dla niepełnosprawnych. W wozie krótkim dwie pary drzwi muszą być bez stopni, natomiast przejście między niższą a wyższą częścią może zawierać maksymalnie dwa stopnie. W małym pojedzie co najmniej dwa miejsca mają być dostępne bezpośrednio z podłogi, a w większym – cztery.

Pojazdy, które nie mogą być starsze niż z 2009 r., muszą być wyposażone co najmniej w silnik Euro 4. Przewidziano elektroniczną informację pasażerską. Co najmniej 50% szyb w autobusie musi być uchylnych bądź przesuwnych. Warunek ten nie obowiązuje w przypadku wyposażenia wozu w klimatyzację. W okresie przejściowym – najpóźniej do końca sierpnia 2017 r. – operator może wykonywać przewozy pojazdami niespełniającymi tych kryteriów.

Aktualny plan pracy przewozowej w okresie planowanej umowy wynosi 3,8 mln wozokilometrów. W czasie trwania umowy zamawiający zastrzega sobie prawdo do dwukrotnej optymalizacji przebiegu linii i kursów, np. zmiany przebiegu tras, zastępowanie istniejących linii nowymi o innym przebiegu, scalanie linii, itp. Wielkość pracy przewozowej po takiej optymalizacji nie może być mniejsza niż 80 % pracy przewozowej na dzień zawarcia umowy. Jednocześnie zawarto możliwość rozszerzenia zakresu w ramach prawa opcji – maksymalną pracę przewozową w trakcie obowiązywania umowy ustalono na 4,230 mln wozokilometrów.

Termin składania ofert mija 31 stycznia 2017 r. W postępowaniu mogą brać podmioty, które w ciągu ostatnich trzech wykonywały usługi publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu ustawy z dnia 16.12.2010 o publicznym transporcie zbiorowym o łącznej liczbie zrealizowanych wozokilometrów minimum 800 tysięcy (w tym jedna usługa obejmująca co najmniej 6 linii komunikacyjnych). O wyborze zadecydują cena (60%), firma zatrudnienia (15%), rok produkcji pojazdu (15%), klimatyzacja w części pasażerskiej pojazdu (5%) oraz pojazdy w okresie przejściowym (5%). Premiowanie będą: zatrudnienie kierowców w oparciu o umowę o pracę, a także zaoferowanie pojazdów nowszych niż z roku 2009 r. Początek obowiązywania wieloletniej umowy wyznaczono na 1 maja 2017 r. Własnością wykonawcy będą wpływy ze sprzedaży biletów. W 2015 r. osiągnęły one poziom blisko 580 tys. zł.

To kolejne postępowanie ws. obsługi komunikacji na terenie miasta Oborniki. Poprzednie postępowanie obejmowało okres trzech lat od 1 stycznia 2019 r. Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia kwotę w wysokości 4,8 mln zł brutto, tymczasem najkorzystniejsza oferta opiewała na kwotę ponad 12 mln zł brutto.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk udziela z wolnej ręki rocznych kontraktów na przewozy

Prawo & Finanse

Gdańsk udziela z wolnej ręki rocznych kontraktów na przewozy

Jakub Dybalski 21 grudnia 2016

Kołobrzeg. Tylko Solaris chce sprzedać autobusy

Prawo & Finanse

Kołobrzeg. Tylko Solaris chce sprzedać autobusy

Jakub Dybalski 19 grudnia 2016

Gdańsk. Dziesięciu chętnych na obsługę linii przez 8 lat

Komunikacja

Gdańsk. Dziesięciu chętnych na obsługę linii przez 8 lat

Jakub Dybalski 19 grudnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS