Partnerzy serwisu:
Mobilność

Katowice: W oczekiwaniu na 40 autobusów. Szczegóły przetargu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-04 11:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Katowice: W oczekiwaniu na 40 autobusów. Szczegóły przetargu
fot. Michał Bulsa (Lahcim nitup), lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
W ostatnich dniach PKM w Katowicach rozpisało przetarg na dostawy pięciu pojazdów przegubowych oraz 35 autobusów o długości 12 metrów. Przyglądamy się specyfikacji zamówienia na nowe wozy, które do stolicy województwa śląskiego zostaną dostarczone do 2018 r.

Przedmiotem przetargu organizowanego przez PKM Katowice jest dostawa 40 autobusów, w tym pięciu przegubowych i 35 jednoczłonowych. Pojazdy mają być w pełni niskopodłogowe – bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu.

Jakie wozy


Długość trzyosiowego przegubowca mieścić się ma w przedziale od 17,50 do 18,75 m, a pojemność określono na 140 podróżnych (z czego 25% siedzących). Minimum 10 siedzeń ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Przewidziano cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2 o szerokości min. 120 cm każde.

Zgodnie z wymaganiami długość dwuosiowego pojazdu jednoczłonowego wynieść ma od 11,80 do 12,15 m. Autobus ma pomieścić co najmniej 86 pasażerów (z czego 25% na miejscach siedzących). Minimum 6 siedzeń ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Przewidziano trzy pary drzwi w układzie 2-2-2 o szerokości min. 120 cm każde.

Wozy mają być wyposażony w silnik diesla spełniający normę Euro-6 oraz automatyczną, min. 4-zakresową skrzynię biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Minimalną moc silnika w pojeździe przegubowym określono na 210 kW, a w pojeździe 12-metrowym na 180 kW.

Minimalny okres międzyobsługowy (między przeglądami) to 60 tys. km przebiegu. Pojazdy muszą być przystosowane do co najmniej 12-letniej eksploatacji przy założeniu średnio 80-90 tys. km rocznego przebiegu. Zamawiający wymaga 36-miesięcznej gwarancji na pojazd, 72-miesięcznej gwarancji na powłokę lakierniczą oraz min. 10 lat na szkielet nadwozia i podwozia.

Wejście do pojazdu powinno znajdować się na wysokości 300-360 mm. Wydzielone miejsce do przewozu wózka dla niepełnosprawnych zaplanowano przy II drzwiach, a w przegubowcu dodatkowo przy III drzwiach. Przy nich znajdować się mają rozkładane rampy. Przewidziano klimatyzację, wentylację i ogrzewanie, a także monitoring i system informacji pasażerskiej. W pojazdach znajdą się też gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych – w przegubowcu min. 10, a w 12-metrowym pojeździe min. 6. Autobusy będą też zapewniać łączność wi-fi.

Jakie kryteria oceny

Termin składania ofert mija 9 lutego. O wyborze zadecydują cena (60%) oraz ocena właściwości techniczno-eksploatacyjnych (40%). W tym drugim przypadku pod uwagę brane będzie osiem kryteriów. Pierwszy to materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu/kratownicy, ramy/podwozia (20 pkt.). Punktowane będą profile ze stali odpornej na korozję, profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej oraz aluminium. Kolejny aspekt to materiał poszycia zewnętrznego nadwozia (elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej, tylnej, drzwi i pokryw (20 pkt.). Punktowane będzie zastosowanie blachy ze stali odpornej na korozję, blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczonej antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej lub aluminium, tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem szklanym niewymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego.

Trzecim kryterium jest pojemność silnika w pojeździe jednoczłonowym i przegubowym (2x10 pkt). Najwięcej punktów w obu przypadkach można otrzymać za przedział od 9 do 11 dm3. Połową punktów nagradzany będzie przedział od 11 do 12 dm3, a bez punktów pozostają wartości powyżej 12 dm3. Kolejne punkty można otrzymać w przypadku, gdy producent pojazdu jest jednocześnie producentem zastosowanego w nim silnika (10 pkt.),a także za zastosowanie zawieszenia zależnego osi przedniej (10 pkt.). Poza tym punktowane będzie zaoferowanie pojazdu, który spełnia wymogi homologacji pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich (2 pkt.)

PKM preferuje też trzyczęściową szybę czołową, składającą się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu (8 pkt.). Pod uwagę brana będzie też liczba miejsc dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi w pojeździe 12-metrowym oraz przegubowym (po 5 pkt.).

420 dni na dostawy

W terminie do 150 dni od podpisania umowy przewidziano dostawy pięciu przegubowców i pięć jednoczłonowych pojazdów. Dostawy kolejnych piętnastu pojazdów jednoczłonowych zaplanowano w terminie do 300 dni od zawarcia kontraktu, a ostatnich piętnastu – w terminie do 420 dni od podpisania umowy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Katowice zamawiają 40 autobusów

Komunikacja

Katowice zamawiają 40 autobusów

Witold Urbanowicz 02 stycznia 2017

PKM Katowice rezygnuje z ikarusów, bo ma nowe solarisy

Prawo & Finanse

PKM Katowice rezygnuje z ikarusów, bo ma nowe solarisy

Jakub Dybalski 21 grudnia 2016

Solaris chce sprzedać 30 autobusów do Katowic

Komunikacja

Solaris chce sprzedać 30 autobusów do Katowic

Michał Szymajda 01 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS