Partnerzy serwisu:
Komunikacja

15 trolejbusów dla Lublina. Jakie pojazdy trafią do przewoźnika

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-13 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

15 trolejbusów dla Lublina. Jakie pojazdy trafią do przewoźnika
fot. Martyn Janduła
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie prowadzi teraz przetarg na zakup 15 trolejbusów przegubowych. Pojazdy mają zostać dostarczone najpóźniej w maju 2018 r. Przyglądamy się specyfikacji zamówienia.

Przedmiotem przetargu, ogłoszonego pod koniec marca, jest dostawa 15 fabrycznie nowych trolejbusów przegubowych, a także kół zapasowych oraz zimowych dla każdego pojazdu. Trolejbusy mają być dwuczłonowe, trzyosiowe o długości 17,50-18,75 m. Ich pojemność określono na co najmniej 110 pasażerów, z czego minimum 40 na miejscach siedzących (z tego min. 10 dostępnych z poziomu podłogi).

Pojazdy mają być niskopodłogowe, bez stopni, z wejściem na wysokości maksymalnej 340 mm. Wydzieloną przestrzeń dla osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi przewidziano między pierwszą a drugą osią. Przewidziano cztery pary dwuskrzydłowych drzwi – po dwa na człon – o minimalnej szerokości przejścia 1200 mm. Przedział pasażerski będzie klimatyzowany, przewidziano jednak także okna przesuwne (z częścią przesuwną stanowiącą 40-60% powierzchni okna). W środku znajdą się żółte rurki. Dla pasażerów przewidziano cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Poza tym w trolejbusie znajdą się monitoring, automat biletowy, kasowniki, system informacji pasażerskiej, nagłośnienie.

W pojeździe znajdzie się silnik trakcyjny o mocy minimalnej 240 kW. Średnie zużycie energii przy wyłączonym ogrzewaniu i klimatyzacji nie może przekraczać 9 MJ/km (2,5 kWh/km). Pojazdy będą wyposażone w układ jazdy autonomicznej, w którym źródłem energii są baterie trakcyjne litowo-jonowe, oparte na ogniwach elektrochemicznych litowo- żelazowo-fosforanowych (LFP) lub równoważnych. Nominalną pojemność energetyczną określono na 40 kWh. Ładowanie akumulatorów realizowane będzie automatycznie podczas normalnej pracy trolejbusu podłączonego do sieci trakcyjnej. Układ jazdy autonomicznej zapewni możliwość przejazdu 5 km przy uruchomionym ogrzewaniu lub klimatyzacji oraz 10 km przy wyłączonych urządzeniach.

Termin składania ofert mija 5 maja. O wyborze zadecydują cena (60%), warunki gwarancji (25%), warunki techniczne (10%), ekologia (3%) oraz komfort (2%). W przypadku gwarancji pod uwagę brane będą okres gwarancji na cały pojazd bez limitu kilometrów (między 24 a 144 miesiącami), baterie trakcyjne (powyżej 60 miesięcy), elektryczny układ napędowy wraz z silnikiem trakcyjnym (w przedziale 48-144 miesięcy), instalację elektryczną (powyżej 36 miesięcy), most napędowy (powyżej 300 tys. km). Jeżeli chodzi o warunki techniczne, pod uwagę brane będą pojemność energetyczna baterii trakcyjnych (w przedziale 40-50 kWh) oraz podtrzymanie zasilania silników sprężarek klimatyzatorów podczas przejazdu przez izolatory sekcyjne. W kryterium ekologii ocenie będzie podlegać wartość średniego zużycia energii przez trolejbus przy wyłączonym ogrzewaniu i klimatyzacji (w przedziale 1,4-2,5 kWh/km). Jeżeli chodzi o komfort, pod uwagę będzie brana liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wymagane minimum to 10 sztuk.

Zgodnie ze specyfikacją pojazdy powinny zostać dostarczone w jednej transzy do 21 maja 2018 r. Data zakończenia obioru wszystkich pojazdów ma nie przekraczać 21 czerwca 2018 r.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lublin kupuje 15 trolejbusów

Mobilność

Lublin kupuje 15 trolejbusów

Witold Urbanowicz 29 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS