Partnerzy serwisu:
Komunikacja

15 trolejbusów dla Lublina. Jakie pojazdy trafią do przewoźnika

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-13 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

15 trolejbusów dla Lublina. Jakie pojazdy trafią do przewoźnika
fot. Martyn Janduła
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie prowadzi teraz przetarg na zakup 15 trolejbusów przegubowych. Pojazdy mają zostać dostarczone najpóźniej w maju 2018 r. Przyglądamy się specyfikacji zamówienia.

Przedmiotem przetargu, ogłoszonego pod koniec marca, jest dostawa 15 fabrycznie nowych trolejbusów przegubowych, a także kół zapasowych oraz zimowych dla każdego pojazdu. Trolejbusy mają być dwuczłonowe, trzyosiowe o długości 17,50-18,75 m. Ich pojemność określono na co najmniej 110 pasażerów, z czego minimum 40 na miejscach siedzących (z tego min. 10 dostępnych z poziomu podłogi).

Pojazdy mają być niskopodłogowe, bez stopni, z wejściem na wysokości maksymalnej 340 mm. Wydzieloną przestrzeń dla osób niepełnosprawnych i matek z dziećmi przewidziano między pierwszą a drugą osią. Przewidziano cztery pary dwuskrzydłowych drzwi – po dwa na człon – o minimalnej szerokości przejścia 1200 mm. Przedział pasażerski będzie klimatyzowany, przewidziano jednak także okna przesuwne (z częścią przesuwną stanowiącą 40-60% powierzchni okna). W środku znajdą się żółte rurki. Dla pasażerów przewidziano cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Poza tym w trolejbusie znajdą się monitoring, automat biletowy, kasowniki, system informacji pasażerskiej, nagłośnienie.

W pojeździe znajdzie się silnik trakcyjny o mocy minimalnej 240 kW. Średnie zużycie energii przy wyłączonym ogrzewaniu i klimatyzacji nie może przekraczać 9 MJ/km (2,5 kWh/km). Pojazdy będą wyposażone w układ jazdy autonomicznej, w którym źródłem energii są baterie trakcyjne litowo-jonowe, oparte na ogniwach elektrochemicznych litowo- żelazowo-fosforanowych (LFP) lub równoważnych. Nominalną pojemność energetyczną określono na 40 kWh. Ładowanie akumulatorów realizowane będzie automatycznie podczas normalnej pracy trolejbusu podłączonego do sieci trakcyjnej. Układ jazdy autonomicznej zapewni możliwość przejazdu 5 km przy uruchomionym ogrzewaniu lub klimatyzacji oraz 10 km przy wyłączonych urządzeniach.

Termin składania ofert mija 5 maja. O wyborze zadecydują cena (60%), warunki gwarancji (25%), warunki techniczne (10%), ekologia (3%) oraz komfort (2%). W przypadku gwarancji pod uwagę brane będą okres gwarancji na cały pojazd bez limitu kilometrów (między 24 a 144 miesiącami), baterie trakcyjne (powyżej 60 miesięcy), elektryczny układ napędowy wraz z silnikiem trakcyjnym (w przedziale 48-144 miesięcy), instalację elektryczną (powyżej 36 miesięcy), most napędowy (powyżej 300 tys. km). Jeżeli chodzi o warunki techniczne, pod uwagę brane będą pojemność energetyczna baterii trakcyjnych (w przedziale 40-50 kWh) oraz podtrzymanie zasilania silników sprężarek klimatyzatorów podczas przejazdu przez izolatory sekcyjne. W kryterium ekologii ocenie będzie podlegać wartość średniego zużycia energii przez trolejbus przy wyłączonym ogrzewaniu i klimatyzacji (w przedziale 1,4-2,5 kWh/km). Jeżeli chodzi o komfort, pod uwagę będzie brana liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wymagane minimum to 10 sztuk.

Zgodnie ze specyfikacją pojazdy powinny zostać dostarczone w jednej transzy do 21 maja 2018 r. Data zakończenia obioru wszystkich pojazdów ma nie przekraczać 21 czerwca 2018 r.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lublin kupuje 15 trolejbusów

Mobilność

Lublin kupuje 15 trolejbusów

Witold Urbanowicz 29 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS