Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Internet Wszechrzeczy w publicznej komunikacji, czyli autobus finansowany reklamą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Internet Wszechrzeczy w publicznej komunikacji, czyli autobus finansowany reklamą
fot. JM
W ramach Forum Inwestycji Tramwajowych i Trolejbusowych Piotr Głaska, Enterprise Product Manager Huawei - chińskiego producenta elektroniki i dostawcy rozwiązań telekomunikacyjnych zaproponował przewoźnikom nowy sposób myślenia o dostarczaniu pasażerom usług Internetu bezprzewodowego. Dotąd myślało się o tym jedynie w kategoriach kosztu, który trzeba ponieść, by w zamian uzyskać poprawę komfortu podróży. Według Głaski, to myślenie można zmienić.

W wystąpieniu pt. „Internet of Things” menedżer Huawei zaprezentował podejście wielu firm, takich jak Google, Facebook czy Onet do własnych celów operacyjnych. – Celem Onetu nie jest dostarczanie informacji, tylko sprzedaż reklam. Prezentacja informacji jest tylko środkiem do tego celu. Podobnie jest z Google – jego celem nie jest świadczenie usług, tylko dostarczanie bramki do informacji, która prowadzi nas przy okazji do treści reklamodawców – zauważył.

Klient w lokalu

Chińska firma proponuje porównanie pasażerów transportu publicznego do użytkowników portali reklamowych. – Przedsiębiorstwa transportowe mają użytkowników w swoim lokalu. Dodatkowo, dzięki wzrostowi znaczenia komunikacji będzie ich coraz więcej – zaznaczył. Dlatego według niego, dostarczanie usługi Internetu bezprzewodowego wraz z reklamami może nie tylko zwrócić koszty instalacji, ale nawet wspomóc finansowanie transportu publicznego. W Chinach, skąd zaprezentował dane, 50 proc. ludzi korzysta z transportu publicznego. Przeciętny Pekińczyk spędza w nim 51 minut dziennie, mieszkaniec Szanghaju 47 min. Warszawiak? Pewnie niewiele mniej.

Według Głaski, w skali Warszawy na sprzedaży reklam przedsiębiorstwa transportowe mogą zarobić kilkanaście milionów złotych rocznie. Ale ta reklama musi być „inteligentna”. Zaproponował w tym celu zintegrowane podejście – udostępnienie pasażerom bezpłatnego Internetu, zintegrowanego z pokładowymi wyświetlaczami informacji. Podobnie mogłoby być na przystankach - systemy informacji pasażerskiej mogą mieć wyświetlacze cyfrowe oraz udostępniać Internet.

– Oczywiście, że pasażer mający taką możliwość, skorzysta z Internetu. Według obecnych badań korzystanie ze smartfona jest najczęstszym zachowaniem pasażerów komunikacji w podróży – podkreślił. – Oprócz wzrostu przychodów przewoźników, jednocześnie wzrasta zadowolenie pasażerów, którym podróż z bezpłatnym Internetem będzie się bardziej podobać.

Serial za droższy bilet?

– Przewoźnik jeżdżący między miastami nie musi instalować w pojeździe ekranów LCD. Pasażer może skorzystać z systemu wi-fi i np. bazy filmów zapewnianej przez przewoźnika. Być może za darmo, być może za 3-4 zł więcej do biletu miesięcznego. A czy ktoś jadący w mieście codziennie rano do pracy pół godziny nie chciałby w tym czasie obejrzeć odcinka serialu? – zastanawiał się Głaska. A to wszystko byłoby obudowane reklamami.

Rozwiązania, które zaproponował przedstawiciel Huawei, to niewielkie urządzenia, pewien rodzaj routera, instalowane na pokładzie pojazdu, które integrują wszystkie systemy, które w nim działają. Wykorzystują zintegrowany system GPS i możliwość rozszerzania poprzez instalację aplikacji pod kontrolą systemu Android. Dzięki temu reklama może być dostosowywana nie tylko do czasu, ale też do lokalizacji pojazdu. – System może wyświetlać promocje z najbliższej restauracji. Albo najbliższe seanse w kinie, do którego dojedziemy za dwa przystanki. Dzięki integracji z systemem wi-fi, pasażer po obejrzeniu reklamy na wyświetlaczach w pojeździe będzie mógł poprzez aplikację mobilną obejrzeć zwiastun, a nawet kupić bilet. Przewoźnik otrzymałby prowizję od tak sprzedanego biletu – proponuje Głaska.

Pomysł na „Internet of Things” to nowe rozwiązanie proponowane przez Huawei, ale sama firma jest obecna w Polsce już od 2004. Zajmuje się najróżniejszymi rozwiązaniami teleinformatycznymi.


Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

KTP 2014. Prezes PolskiegoBusa: Lublin nie jest kłopotem

Komunikacja

KTP 2014. Prezes PolskiegoBusa: Lublin nie jest kłopotem

Jakub Dybalski 12 grudnia 2014

Nowe technologie na KTP 2014

Komunikacja

Nowe technologie na KTP 2014

Jakub Madrjas 30 października 2014

Biała Księga Mobilności zaprezentowana na KTP

Mobilność

Biała Księga Mobilności zaprezentowana na KTP

Edyta Wsół 31 października 2014

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

KTP 2014. Prezes PolskiegoBusa: Lublin nie jest kłopotem

Komunikacja

KTP 2014. Prezes PolskiegoBusa: Lublin nie jest kłopotem

Jakub Dybalski 12 grudnia 2014

Nowe technologie na KTP 2014

Komunikacja

Nowe technologie na KTP 2014

Jakub Madrjas 30 października 2014

Biała Księga Mobilności zaprezentowana na KTP

Mobilność

Biała Księga Mobilności zaprezentowana na KTP

Edyta Wsół 31 października 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5