Partnerzy serwisu:
Mobilność

GMV: Kalibracja systemów informacji trwa do trzech miesięcy

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2016-09-15 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

GMV: Kalibracja systemów informacji trwa do trzech miesięcy
fot. Michał Szymajda
Zainstalowanie inteligentnego systemu spinającego komunikację miejską to dopiero połowa sukcesu. Dalej następuje pełna kalibracja, która nadwyręża cierpliwość niejednego pasażera. O mobilności w ujęciu technologii pomocnych w transporcie rozmawiamy z firmą GMV, która te rozwiązania wdraża na światowe rynki.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Jakie rozwiązania GMV dostarcza dla branży transportu publicznego?

Rafał Krzysiak, menadżer ds. rozwoju w GMV Polska:
Nasza firma dostarcza kompleksowe, zintegrowane rozwiązania dla organizatorów i operatorów transportu publicznego od systemu zarządzania flotą dla transportu publicznego po systemy poboru opłat i systemy dla transportu morskiego i kolejowego.

A co je odróżnia od konkurencji, bo takich rozwiązań jest już sporo na rynku?

Przede wszystkim zawsze staramy się przygotować rozwiązania, które sprostają oczekiwaniom, w oparciu o nasze najlepsze produkty, które dostosowujemy w zależności od przedstawianych nam potrzeb.

Jak zapatrują się Państwo na coraz powszechniejszą technologię, gdzie to właśnie karty płatnicze zastępują dedykowane do systemu karty?

Pracujemy już z takimi rozwiązaniami. Wiemy, że wiele różnych miast zaczyna być co raz bardziej zainteresowana takim rozwiązaniem, zwłaszcza kiedy patrzą na sposób w jaki systemy płatności zbliżeniowych zaadoptowały się w Polsce. Sądzimy, że wkrótce może to być popularne rozwiązanie.

Gdzie już można spotkać Państwa produkty?


W obszarze Polski, nasze systemy zostały już zainstalowane m.in. w: Warszawie, Szczecinie, Gdańsku, Gdyni, Bydgoszczy, Toruniu, Czechowicach-Dziedzicach, Nowym Sączu, Tarnowie. Systemy GMV znajdziemy również w 35 innych krajach na całym świecie, od Los Angeles po Sidney. W Ameryce Łacińskiej są to np. Montevideo czy Guadalajara.

Pasażerowie w Szczecinie skarżyli się jednak, że zamontowany system nie działa tak jak należy – i to przez długi czas. Czemu tak się działo i czy jest już lepiej?


To prawda, mieliśmy pewne problemy w początkowej fazie projektu, ale od tego czasu sytuacja uległa poprawie, a teraz system działa w sposób stabilny.

Jak długo trwa kalibrowanie całego systemu spinającego komunikację miejską? I od czego to zależy?

Kalibracja całego systemu zazwyczaj zajmuje około 2-3 miesięcy, zależy to od ograniczeń topologii w mieście. Jest to typowy czas, który pozwala systemowi zebrać wszystkie niezbędne historyczne dane z różnych przejazdów w poszczególnych godzinach i w różnych dniach. Dzięki temu system będzie mógł poprawnie oszacować czas przyjazdów pojazdów.

Jakie są państwa plany inwestycyjne na przyszłość?

GMV inwestuje w rozwój nowej rodziny swoich produktów, które sprostają potrzebom naszych klientów w przyszłości. Chodzi tutaj o takie systemy jak AVL/FMS – czyli zarządzania flotą czy systemem informacji pasażerskiej.

Czy pracują państwo także nad mobilnymi rozwiązaniami? Coraz więcej młodych ludzi korzysta ze smartfona, płaci Blikiem.

Mamy rozwiązania mobilne głównie dla Systemu Informacji Pasażerskiej i sprzedaży biletów. W ostatnim czasie nawiązaliśmy kontakt z Polskim Standardem Płatności w sprawie implementacji systemu BLIK w jednej z naszych realizacji. Niewykluczone, że już niedługo będziemy mogli pochwalić się integracją tego rozwiązania.

W jaką dzisiaj stronę podąża dzisiaj informacja pasażerska? Czego jeszcze, jakich innowacji, oczekują od systemów pasażerowie?


W dzisiejszych czasach pasażerowie oczekują bardziej kompleksowych informacji, które będą dostępne na stronach internetowych do tego przeznaczonych lub w aplikacjach mobilnych. Dotyczy to takich opcji jak planowanie podróży czy udostępnianie dodatkowych informacji o możliwości przesiadek do innych linii na wybranych przystankach. Ponadto potrzebne będą bardziej kompleksowe informacje w biletomatach, a także na przystankach multimedialnych.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa konsultuje politykę mobilności. Prymat transportu zbiorowego

Przestrzeń

Warszawa konsultuje politykę mobilności. Prymat transportu zbiorowego

Witold Urbanowicz 14 września 2016

Szczecin testuje jednorazowy bilet elektroniczny

Komunikacja

Szczecin testuje jednorazowy bilet elektroniczny

Martyn Janduła 23 września 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS