Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Gdańsk szuka pomysłu na dawną zajezdnię tramwajową na Dolnym Mieście

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Gdańsk szuka pomysłu na dawną zajezdnię tramwajową na Dolnym Mieście
fot. Yanek / fotopolska.eu
Gdańsk prowadzi właśnie przetarg na zagospodarowanie obszaru dawnej zajezdni tramwajowej na Dolnym Mieście. Zadanie o wartości sięgającej 200-300 mln złotych będzie realizowane na zasadzie koncesji na roboty budowlane.

Przedmiotem przetargu jest zaprojektowanie sposobu zagospodarowania obszaru dawnej zajezdni tramwajowej na Dolnym Mieście. Zakres zagospodarowania jest jednak większy niż tylko budynek dawnej zajezdni. Zadaniem wykonawcy będzie też przeprowadzenie prac oraz eksploatacja obiektu. Wartość inwestycji wyceniono na 200-300 mln złotych.

Jak można przeczytać w dokumentacji, podstawą przedsięwzięcia jest wykorzystanie potencjału rozwojowego Dolnego Miasta. W zależności od przyjętych rozwiązań miałyby tutaj zostać wprowadzone funkcje usługowe o profilu kulturalnym, sportowym, rekreacyjnym bądź inne usługi turystyczne współistniejące z funkcją mieszkaniową. Celem jest też uporządkowanie istniejącej tkanki urbanistycznej poprzez realizację zabudowy plombowej, a także porządkowanie przestrzeni publicznych poprzez remonty ulic, placów i terenów zielonych położonych w istniejącej zabudowie.

Postępowanie prowadzone jest w formie koncesji na roboty budowlane. Zadaniem podmiotu prywatnego będzie zagospodarowanie terenu inwestycyjnego, modernizacja oświetlenia, uporządkowanie terenów zielonych i przestrzeni publicznej, remont i budowa nowych ulic, w tym projektowanej Wiosennej, Dobrej, Radnej, Zielonej, ulicy na przedłużeniu Przyokopowej, a także ciągu ulic Reduta Wilk – Reduta Wyskok, które miałyby zostać przedłużone jako ciąg pieszo-rowerowy.

Termin składania wniosków o udział w postępowaniu mija 30 września. Następnie kandydaci, którzy złożyli wnioski, zostaną zaproszeni do negocjacji. Kolejny etap przewiduje złożenie ofert. O wyborze najlepszej propozycji zadecydują ocena koncepcji urbanistyczno- architektonicznej, podział zadań i ryzyk związanych z przedsięwzięciem pomiędzy partnerem prywatnym i podmiotem publicznym, wielkość partycypacji podmiotu publicznego, termin realizacji przedsięwzięcia oraz wysokość płatności gotówkowej partnera prywatnego (premia) na rzecz podmiotu publicznego bez podatku od towarów i usług.

Zajezdnia Łąkowa funkcjonowała w latach 1896-1999, a ostateczne jej zamknięcie nastąpiło w 2002 r. Natomiast linia tramwajowa wzdłuż Łąkowej działała do 2004 r. Do niedawna jeszcze na sporej części znajdowało się oryginalne torowisko, jednak w wyniku rewitalizacji w 2014 r. układ został częściowo przebudowany. Sam budynek zajezdni nie jest objęty ochroną konserwatorską, jednak z uwagi na jego walory historyczne należy spodziewać się jego umieszczenia w rejestrze zabytków. Na razie obszar zajezdni jest chroniony jedynie zapisami planu miejscowego. Zakłada on konieczność zachowania elewacji od strony ul. Zielonej i historycznej ul. Wiosennej. Elewacje te należy wkomponować w nową zabudowę. Ponadto plan nakazuje uczytelnienie na placu przed zajezdnią układu torów tramwajowych


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bydgoszcz ogłasza przetarg na modernizację zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Bydgoszcz ogłasza przetarg na modernizację zajezdni tramwajowej

Redakcja/inf. pras. 08 marca 2023

MPK Kraków przygotowuje się do rozbudowy zajezdni Podgórze

Przestrzeń

Zajezdnia na Annopolu z ultranowoczesnym systemem informatycznym

Komunikacja

Zajezdnia na Annopolu z ultranowoczesnym systemem informatycznym

inf. pras., oprac. ms 14 października 2020

Wrocław: Nie będzie zajezdni tramwajowej Nowe Żerniki

Przestrzeń

Wrocław: Osiem prac na koncepcję nowej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Wrocław: Rusza nowy konkurs na zajezdnię tramwajową na Nowych Żernikach

Przestrzeń

Zobacz również:

Bydgoszcz ogłasza przetarg na modernizację zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Bydgoszcz ogłasza przetarg na modernizację zajezdni tramwajowej

Redakcja/inf. pras. 08 marca 2023

MPK Kraków przygotowuje się do rozbudowy zajezdni Podgórze

Przestrzeń

Zajezdnia na Annopolu z ultranowoczesnym systemem informatycznym

Komunikacja

Zajezdnia na Annopolu z ultranowoczesnym systemem informatycznym

inf. pras., oprac. ms 14 października 2020

Wrocław: Nie będzie zajezdni tramwajowej Nowe Żerniki

Przestrzeń

Wrocław: Osiem prac na koncepcję nowej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Wrocław: Rusza nowy konkurs na zajezdnię tramwajową na Nowych Żernikach

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5