Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Osiem prac na koncepcję nowej zajezdni tramwajowej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-05-27 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław: Osiem prac na koncepcję nowej zajezdni tramwajowej
fot. Barbara Maliszewska, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Trwa nowy konkurs na opracowanie koncepcji nowej zajezdni tramwajowej we Wrocławiu, która docelowo pomieści 150 pojazdów. W postępowaniu wpłynęło osiem prac. Według nowych założeń zajezdnia będzie realizowana etapowo.

Wrocławskie Inwestycje, we współpracy z lokalnym oddziałem SARP-u, prowadzą drugi już konkurs architektoniczno-urbanistyczny na opracowanie koncepcji kompleksu nowej zajezdni tramwajowej zlokalizowanej w zachodniej części miasta, w sąsiedztwie alei Architektów, na południe od wzorcowego osiedla Nowe Żerniki, w rejonie ul. Szczecińskiej i jej przecięcia z linią kolejową nr 275 i z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8. Zajezdnia będzie przeznaczona do obsługi 150 tramwajów (z rezerwą na 200 pojazdów) o długości maksymalnej 32 m.

Jak informują Wrocławskie Inwestycje, do pierwszego etatu konkursu zgłosiły się 23 biura architektoniczne a wśród nich projektanci z Wrocławia, Warszawy, Poznania i Górnego Śląska. Po przeanalizowaniu zgłoszeń przez komisję konkursową do dalszego etapu zostało zaproszonych ostatecznie dziewięć, które spełniają wszystkie wymogi formalne. Ostatecznie w terminie do 25 maja wpłynęło osiem prac. Zwycięzca postępowania sporządzi projekt zajezdni.

Inwestycja ma zostać zrealizowana w kilku etapach. Pierwszy zakłada obiekt dla 50 tramwajów. W jego skład wchodzi budowa al. Architektów, układu komunikacyjnego, pętli tramwajowej, stacji prostownikowej, skróconej hali postojowej wraz z torami odstawczym, tymczasowych kontenerów socjalnych, skróconego toru prób.

Etap II zakłada zwiększenie możliwości obsługi zajezdni o kolejne 20 pojazdów. Miałyby powstać hala napraw, przystosowana do pełnienie funkcji hali obsługi codziennej, budynek warsztatowy, budynek socjalny z dyspozytornią, stacja uzdatniania wody, silos układu piasecznic.

Kolejny etap zakłada zwiększenie obsługi o 80 tramwajów. Założono budowę pozostałej części hali postojowej wraz z torami odstawczymi, hali obsługi codziennej, magazynu centralnego, wiaty dla tramwajów, hali lakierni, hali myjni, budynku służb ruchu oraz centralnej dyspozytorni mocy, składowiska i segregacji odpadów, połączenia od strony Szczecińskiej. Ostatni etap to budynek biurowy z parkingiem.


Lokalizacja przyszłej zajezdni, fot. UM Wrocław

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5