Na II linii metra trwają intensywne testy systemów sterowania ruchem. Pociągi muszą przejeździć 5 tys. km bez awarii z winy systemu. Otwarcie centralnego odcinka II linii zapowiadane jest na najbliższy weekend.
W piątek 27 lutego wszystkie obiekty centralnego odcinka II linii metra
otrzymały już pozwolenie na użytkowanie. Teraz trwają jazdy próbne normalnego rozkładu, ale na pusto (rozruch na sucho). Ich celem jest sprawdzenie dwóch systemów — sterowania ruchem kolejowym i ograniczania prędkości. Jak wyjaśnia Metro, w opinii Instytutu Kolejnictwa dla systemu ograniczenia prędkości zapisano warunek przejeżdżenia 5 tys. km w sposób bezawaryjny dla systemu.
Jazdy trwają od soboty, kiedy skierowano do ruchu 11 składów. W niedzielę na II linii jeździło 6 pociągów. – Dzisiaj, do godz. 12:00, wyjeździliśmy już 1800 km. Harmonogram zakłada, że średniodobowo będziemy pokonywać 1500 km. Zgodnie z tym harmonogramem powinniśmy przejechać 5 tys. km w czwartek – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
Oprócz tego planowane są wielkie ćwiczenia służb zewnętrznych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. – Dopiero po ćwiczeniach i sprawdzeniu systemów, gdy wykonamy pracę niezbędną do potwierdzenia bezpiecznego funkcjonowania, rozpoczniemy jazdy z pasażerami – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra. Według nieoficjalnych informacji miałoby to nastąpić w najbliższy weekend. Ratusz nie potwierdził jeszcze żadnego terminu otwarcia.