Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Inspiro wozi już pasażerów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WU

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
 Inspiro wozi już pasażerów
fot. WUPierwszy przejazd Inspiro
Od dzisiaj (6 października) pierwsze dwa składy Siemens Inspiro wożą pasażerów. – To na pewno najnowocześniejszy pociąg metra w Europie – powiedziała prezydent miasta, Hanna Gronkiewicz-Waltz, która przejechała pierwszym pociągiem całą trasę od Kabat do Młocin.

Od dzisiaj pasażerowie warszawskiego metra mogą korzystać z dwóch jednoprzestrzennych składów Inspiro. Pierwszy, nr 51, wyruszył ze stacji Kabaty ok. godz. 12:00. – To na pewno najnowocześniejszy pociąg metra w Europie, a niektórzy twierdzą, że i na świecie – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta. Jak dodała, nowe pociągi wpisują się w szeroki program wymiany taboru komunikacji miejskiej, jaki jest prowadzony w Warszawie od 2007 r.

– To ważny moment dla warszawskiego metra. Udostępniamy pasażerom nowoczesny, przyjazny pociąg, który od dzisiaj rozpoczyna normalną eksploatację – powiedział po starcie Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. Jak podkreślił, ten dzień poprzedziło 3,5 roku wytężonej pracy, począwszy od przygotowania specyfikacji. Przetarg, w którym wybrano ofertę Siemensa i Newagu, był jednym z pierwszych, w którym cena tylko w 50% decydowała o wyborze. – Interesuje nas długoletnia współpraca i eksploatacja, a nie jednostkowa cena w momencie zakupu – zwracał uwagę Lejk.

– To pierwszy element naszej nowej globalnej platformy Inspiro. To pierwsze zamówienie na ten pociąg i największe, jakie otrzymaliśmy w Polsce – podkreślał wagę wydarzenia Jochen Eickholt, dyrektor generalny branży Rail Systems Siemensa. – To najnowocześniejszy projekt. Pociąg jest o 6,5% lżejszy od podobnych aluminiowych konstrukcji i aż o 30% od konwencjonalnych składów o konstrukcji stalowej – dodał Eickholt. – To nie tylko oszczędny pociąg, ale i ekologiczny. W momencie, gdy praktycznie co kilometr następuje rozruch i hamowanie, to każdy kilogram ma znaczenie – wyjaśniał Marek Sokołowski, kierownik Działu Technologicznego w Służbie Taboru Metra Warszawskiego. Kolejna zaleta, o której wspomniał, to długie okresy międzyprzegądowe. Pierwszy przegląd skład przejdzie dopiero po dwóch miesiącach, podczas gdy np. rosyjskie składy podobne przeglądy muszą przechodzić co 20 godzin. – Wyjątkowy jest system diagnostyki. Wszystko tak naprawdę wiemy o tym pojeździe. Widzimy wcześniej, jakie elementy zaczynają się pogarszać – mówił Sokołowski.

– Nie boję się tego powiedzieć: to najnowocześniejszy pociąg nie tylko w Europie, ale na świecie – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. Jak dodał, firma ma nadzieję, że Metro Warszawskie skorzysta z opcji zwiększenia zamówienia. – Czas na podjęcie decyzji jest do lutego. Kolejne 17 pociągów jesteśmy od razu gotowi produkować – zachęcał Konieczek.

Warszawa zamówiła 35 składów Inspiro do obsługi centralnego odcinka II linii metra i wzmocnienia I linii. Wartość zamówienia wynosi 1,07 mld zł netto. W tej chwili w stolicy jest dziesięć składów. Do końca roku wartość ta wzrośnie do osiemnastu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Mobilność

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Mobilność

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5