Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wrocław. Sąd: Kierowca mógł parkować na miejscu dla car sharingu

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-06-12 13:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław. Sąd: Kierowca mógł parkować na miejscu dla car sharingu
fot. ENIGMA Systemy Ochrony Informacji Sp. z o.o., lic. CC A-SA 4.0 International
Sąd we Wrocławiu przyznał rację kierowcy, który w zeszłym roku zaparkował własnym autem na miejscu przeznaczonym dla carsharingowych aut Vozilli, czyli miejskiego systemu samochodów elektrycznych. Vozilla traci jedną ze swoich głównych zalet?

Całą sprawę opisała „Gazeta Wrocławska”. Pan Rafał pod koniec ubiegłego roku stanął na „zielonej kopercie”, czyli miejscu przeznaczonym wyłącznie dla carsharingowych aut Vozilli. Nie przyjął 100–zlotowego mandatu od Straży Miejskiej i odwołał się od późniejszej, zaocznej decyzji sądu, który zgodził się z wnioskiem o ukaranie kierowcy.

Sąd okręgowy właśnie zgodził się z argumentacją pana Rafała. Uznał, że koperty wymalowane przez miasto nie znajdują się w ministerialnym rozporządzeniu określającym znaki drogowe. Kierowcy nie można więc karać za niedostosowanie się do znaków drogowych, których w prawie nie ma.

Podobne stanowisko już od jakiegoś czasu prezentowali urzędnicy rządowi. Zarówno wojewoda, jak i minister infrastruktury sugerowali, że oznaczenia, które wymyślili wrocławscy urzędnicy nie mają mocy, bo przepisy jasno wskazują, że koperta parkingowa jest biała.

We Wrocławiu mogą mieć teraz kłopot, bo pan Rafał nie był jedynym kierowcą, który nie przyjął mandatu za parkowanie. Trudno się spodziewać, że w innych postępowaniach zapadną inne wyroki. Tym bardziej, że w sprawie pana Rafała sędzia przyznał, że rozumie ideę car sharingu, tyle że każdy znak drogowy musi mieć oparcie w przepisach.

Prawdopodobnie Wrocław będzie musiał przemalować dwieście miejsc parkingowych. Możliwość łatwego zaparkowania w centrum miasta to, poza korzystaniem z buspasów, czy pozbyciem się obowiązków związanych z posiadaniem własnego auta, jedna z głównych zachęt do korzystania z Vozilli. Jeśli kierowcy mogą swobodnie parkować na miejscach teoretycznie przeznaczonych dla car sharingu, po co mieliby z niego korzystać?

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław. Vozilla po pół roku. 30 tys. użytkowników

Mobilność

Wrocław. Vozilla po pół roku. 30 tys. użytkowników

Jakub Dybalski 06 czerwca 2018

Samochodem bez dowodu? Jest ustawa, która kiedyś na to pozwoli

Prawo & Finanse

Samochodem bez dowodu? Jest ustawa, która kiedyś na to pozwoli

Jakub Dybalski 16 maja 2018

Warszawa. Tylko Panek chce stworzyć miejski car sharing

Mobilność

Warszawa. Tylko Panek chce stworzyć miejski car sharing

Jakub Dybalski 26 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS