Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wrocław nie rezygnuje z przetargu na tramwaje

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-07-11 09:02
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wrocław nie rezygnuje z przetargu na tramwaje
pętla we Wrocławiufot. Julo, domena publiczna
Wrocławskie MPK wciąż liczy, że projekt dofinansowania zakupu tramwajów znajdzie się ostatecznie na liście POIiŚ. Na razie więc przetargu nie odwołano, choć z powodu zmiany warunków o 15 dni przesunięto termin składania ofert.

Pierwotnie firmy zainteresowane wystartowaniem w przetargu miały je składać do 15 lipca. Teraz mają czas do 30 lipca. – Zmiana terminu wynika z faktu wprowadzenia zmian w SIWZ – informuje Tomasz Sielicki z biura prasowego wrocławskiego MPK. Chodzi o konieczność posiadania przez proponowane miastu tramwaje homologacji w przynajmniej jednym państwie członkowskim UE. Sielicki tłumaczy, że uznano za ważne, by upewnić się, że pojazdy nie będą prototypami. Do tej pory głównym wymogiem mającym udowodnić doświadczenie oferenta, była konieczność wykazania się dostawą co najmniej czterech fabrycznie nowych tramwajów w ciągu ostatnich czterech lat.

Wrocław stara się o tramwaje jednokierunkowe, z minimum 20 proc. niskiej podłogi, choć jej większa ilość ma być mocno premiowana w ocenie ofert (niska podłoga ma być kryterium decydującym w 23 proc.). Jednym z wymogów jest też klimatyzacja przedziału pasażerskiego. O przetargu wspominaliśmy już kilka tygodni temu. Wrocław chce kupić sześć pojazdów, ale w pewnych warunkach jest gotowy zamówić nawet 25.

W jakich? Wszystko zależy od pieniędzy. Problem z przetargiem polega na tym, że stolica Dolnego Śląska chciałaby sfinansować ten zakup ze środków unijnych, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–20. Rzecznik MPK Agnieszka Korzeniowska przyznawała, że przetarg może zostać unieważniony, jeśli unijnych pieniędzy nie będzie.

A w czerwcu projekt, opiewający na blisko 100 mln zł, został skreślony przez ministerstwo infrastruktury z listy podstawowej, na której znajdują się te, które mogą liczyć na finansowanie. – Liczymy na to że na nią wróci – tłumaczy Sielicki – Ta lista ulegała już wielu zmianom – dodaje.

W podobnym tonie w czerwcu wypowiadali się również inni miejscy urzędnicy, którzy zapowiadali, że wciąż mają zamiar rozmawiać z ministerstwem na temat dofinansowania, a sam projekt był wielokrotnie konsultowany i nie zawiera błędów. – O finalnej liczbie kupowanych tramwajów zadecydujemy po wyjaśnieniu kwestii finansowania oraz ocenie atrakcyjności złożonych ofert – wyjaśnia Sielicki.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocław. Pesa podbija nowe miasto?

Prawo & Finanse

Wrocław. Pesa podbija nowe miasto?

Jakub Dybalski 04 sierpnia 2014

Gdzie jeszcze władze Wrocławia powinny obiecać tramwaj?

Komunikacja

Gdzie jeszcze władze Wrocławia powinny obiecać tramwaj?

Patryk Wrona 14 lipca 2014

Łódź. Tramwaj podstawowym środkiem transportu, ale nie bezwarunkowo

Prawo & Finanse

Łódź. Tramwaj podstawowym środkiem transportu, ale nie bezwarunkowo

Paweł Rydzyński 11 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5