Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wrocław chce do 2020 roku zrealizować inwestycje infrastrukturalne za 1,3 mld zł

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Wrocław chce do 2020 roku zrealizować inwestycje infrastrukturalne za 1,3 mld zł
Olivier H, flickr.com, CCA
W latach 2014-2020 Wrocław chce uzyskać dofinansowanie unijne na zadania między innymi z obszaru transportu. Do urzędu marszałkowskiego miasto przekazało listę 160 projektów o wartości ponad 4 mld zł. Na sam transport zaproponowano projekty za 1,3 mld zł.

Wśród inwestycji z zakresu transportu znajduje się między innymi budowa obwodnicy Leśnicy od ulicy Średzkiej do Granicznej we Wrocławiu. Całe zadanie pochłonie ponad 254,6 mln zł. miasto oczekuje dofinansowania w kwocie 175,996 mln zł.

Kolejnym zadaniem jest przebudowa ulicy buforowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 395. Kosz tego przedsięwzięcia to 80,577 mln zł. za 33,347 mln zł miasto chciałoby rozbudować ulicę Skłodowskiej-Curie, za 19,442 mln zł odcinek ulicy Okulickiego i za 14,4 mln zł fragment ulicy Mościckiego.

Jedną z największych zaproponowanych inwestycji jest budowa Alei Wielkiej Wyspy. Ta inwestycja może pochłonąć 350 mln zł, z czego 297,5 mln zł miałoby stanowić dofinansowanie. Tym samym miasto musiałoby wyłożyć ze swojego budżetu 52,5 mln zł.
Z kolei aż 374,51 mln zł pochłonęłaby integracja komunikacji miejskiej i regionalnej we Wrocławiu. Jest to najdroższy ze zgłoszonych projektów, lecz oczekiwane dofinansowanie jest niższe niż w przypadku poprzedniej inwestycji i miałoby ono wynosić 261,046 mln zł.

- Po złożeniu propozycji do urzędu marszałkowskiego, będą przygotowane pierwsze propozycje Regionalnego Programu Operacyjnego dla naszego województwa i konsultacje społeczne, które mogą odbyć się latem tego roku - mówi Tomasz Sołowiej, dyrektor biura Zarządzania Funduszami Europejskimi w Urzędzie Miejskim Wrocławia.

RPO musi zostać ogłoszony ostatecznie 1 stycznia 2014 roku. - Wtedy poznamy ramy w jakich będziemy mogli wnioskować o dotacje i harmonogram na 6 lat - dodaje Sołowiej. W odpowiednim terminie - według tego harmonogramu - będzie można składać wnioski o dofinansowanie poszczególnych projektów.

- Na dziś nie mamy żadnej pewności na dofinansowanie żadnego z tych pomysłów, bo nie znamy ani ram RPO ani kwoty jaka przekazana będzie marszałkowi dla województwa" - podkreśla Maciej Bluj. - Jednak brak w przyszłości dofinansowania unijnego nie przekreśla możliwości realizacji danego projektu, będzie to jednak bardziej wydłużone w czasie, poza tym są jeszcze programy krajowe - dodał. - Poprzednim razem jednak dofinansowanych zostało większość projektów z wcześniej zaplanowanych" - mówił Tomasz Sołowiej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn dostanie mniej pieniędzy z Unii

Prawo & Finanse

Olsztyn dostanie mniej pieniędzy z Unii

Martyn Janduła 26 marca 2015

Warszawa: Gdzie metro, tramwaj i kolej w nowej perspektywie

Prawo & Finanse

Lubuskie chce konsekwentnie stawiać na rozwój kolei

Komunikacja

Lubuskie chce konsekwentnie stawiać na rozwój kolei

Paweł Rydzyński 27 grudnia 2014

KTP. Jacek Wojciechowicz: Druga linia metra to priorytet

Komunikacja

Metro domówi pociągi w kolejnej perspektywie

Prawo & Finanse

Metro domówi pociągi w kolejnej perspektywie

Witold Urbanowicz 06 listopada 2013

Zobacz również:

Olsztyn dostanie mniej pieniędzy z Unii

Prawo & Finanse

Olsztyn dostanie mniej pieniędzy z Unii

Martyn Janduła 26 marca 2015

Warszawa: Gdzie metro, tramwaj i kolej w nowej perspektywie

Prawo & Finanse

Lubuskie chce konsekwentnie stawiać na rozwój kolei

Komunikacja

Lubuskie chce konsekwentnie stawiać na rozwój kolei

Paweł Rydzyński 27 grudnia 2014

KTP. Jacek Wojciechowicz: Druga linia metra to priorytet

Komunikacja

Metro domówi pociągi w kolejnej perspektywie

Prawo & Finanse

Metro domówi pociągi w kolejnej perspektywie

Witold Urbanowicz 06 listopada 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5