Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa: Gdzie metro, tramwaj i kolej w nowej perspektywie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-03-03 15:40
Ostatnia modyfikacja:
2022-09-24 03:31
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa: Gdzie metro, tramwaj i kolej w nowej perspektywie
fot. Sebastian Maćkiewicz, lic. CC BY-SA 2.5 Wikimedia commons
Warszawa szykuje się do wykorzystania środków z nowej perspektywy unijnej 2014-2020. – Plany komunikacyjne obejmują przede wszystkim budowę II linii metra – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. Inwestycje obejmą też tramwaje, autobusy elektryczne i SKM.

Główną inwestycją stolicy w nowej perspektywie unijnej, jak zapewnia Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy, będzie rozbudowa II linii metra o jedenaście stacji. W tej chwili toczy się przetarg na wykonawców tzw. odcinków 3+3 – czyli przedłużeń po trzy stacje w kierunku zachodnim, na Wolę i wschodnio-północnym, na Targówek. Termin składania ofert mija pod koniec marca br. Stacje te miałyby być ukończone w 2019 r. Jednocześnie Metro prowadzi konkurs na projekty dalszych stacji, które również miałyby być finansowane ze środków unijnych – dwóch na Bemowie i trzech na Bródnie.

Na środkach unijnych skorzystają też inne środki transportu. – Ministerstwo przyznało nam specjalną pulę środków na transport niskoemisyjny, w tym szynowy i autobusowy – mówi Michał Olszewski. Rozbudowywana będzie sieć tramwajowa. W tym roku ruszyć ma przetarg na kolejny odcinek linii tramwajowej na Tarchominie do Nowodworów. – W ramach tych środków zamierzamy realizować nowe linie tramwajowe – oprócz propozycji linii na Wilanów pojawiają się m.in. linie na Służewiec czy na Woli, które są de facto brakującymi odcinkami sieci – wymienia Olszewski. Inwestycja na Woli obejmuje budowę torowiska na uli. Kasprzaka do Wolskiej. Jeżeli chodzi o Służewiec, w planach pojawia się linia w alei Wilanowskiej do tzw. Dworca Południowego.

Zwiększy się też rola kolei w obsłudze miasta. – W ramach oddzielnej puli projektów nasza spółka miejska – SKM – będzie się ubiegała o dofinansowanie na zakup taboru do obsługi nowych tras, zwłaszcza linii obwodowej i radomskiej do Piaseczna, jeśli zostaną wyremontowane przez spółkę PKP PLK. Nie można też zapominać o zajezdni na Szczęśliwicach, która jest taką bezwzględną koniecznością dla dalszego rozwoju spółki – mówi Olszewski.

Niebawem ma zostać podpisana umowa na modernizację linii radomskiej od Warszawy Okęcie do Czachówka. W ramach inwestycji powstaną rozjazdy w Piasecznie, dzięki którym będzie można tam skierować linię SKM. Do 2018 r. PKP PLK zamierza też zmodernizować dwie linie obwodowe. Jedna z nowych tras SKM miałaby prowadzić z Piaseczna do Legionowa i Wieliszewa przez Warszawę Gdańską. Rozważane jest wydłużenie linii do Zegrza lub w kierunku Radzymina. Miasto proponuje również uruchomienie linii z Ożarowa Mazowieckiego do Warszawy Rembertowa przez Warszawę Gdańską. W perspektywie linia ta może zostać dociągnięta do Sulejówka Miłosny.

Miasto zamierza wydać środki nie tylko na komunikacje szynową. – Pojawia się też propozycja realizacji projektu dot. autobusów elektrycznych, które zamierzamy wykorzystywać na tych odcinkach, gdzie nie ma możliwości zastosowania transportu szynowego – mówi Michał Olszewski. Niedawno Warszawa kupiła 10 elektrycznych Solarisów. Miejskie Zakłady Autobusowe myślą o zakupie kolejnych 30. O uruchomienie linii obsługiwanej autobusami elektrycznymi zabiega m.in. UKSW, którego część budynków leży na terenie rezerwatu przyrody przy ul. Dewajtis.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Komunikacja

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Roman Czubiński 15 września 2022

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Komunikacja

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Roman Czubiński 03 września 2022

Łódź: Zaczyna znikać tramwajowy wiadukt Przybyszewskiego

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Witold Urbanowicz 09 marca 2016

Rok 2014 w transporcie publicznym

Komunikacja

Rok 2014 w transporcie publicznym

Jakub Dybalski / Witold Urbanowicz 30 grudnia 2014

Ostatnia szansa na sfinansowanie metra

Prawo & Finanse

Ostatnia szansa na sfinansowanie metra

Witold Urbanowicz 18 października 2013

Pozostałe z wątku:

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Komunikacja

Przybyszewskiego: Pierwszy wiadukt opóźniony. Co z pozostałymi?

Roman Czubiński 15 września 2022

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Komunikacja

Łódź: Dalsze zmiany na Chocianowicach

Roman Czubiński 03 września 2022

Łódź: Zaczyna znikać tramwajowy wiadukt Przybyszewskiego

Komunikacja

Zobacz również:

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Przestrzeń

Tramwaj z Ochoty do Wilanowa. Bez Pola Mokotowskiego?

Witold Urbanowicz 09 marca 2016

Rok 2014 w transporcie publicznym

Komunikacja

Rok 2014 w transporcie publicznym

Jakub Dybalski / Witold Urbanowicz 30 grudnia 2014

Ostatnia szansa na sfinansowanie metra

Prawo & Finanse

Ostatnia szansa na sfinansowanie metra

Witold Urbanowicz 18 października 2013

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5