Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

WKD chciałaby wjechać na tory PLK w czasie przebudowy Zachodniej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-04-10 10:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

WKD chciałaby wjechać na tory PLK w czasie przebudowy Zachodniej
fot. Michał Szymajda
PKP PLK przygotowują przebudowę stacji Warszawa Zachodnia. Elementem inwestycji będzie poszerzenie tunelu i wybudowanie podziemnego dworca. Prace spowodują spore utrudnienia w ruchu. – Zwróciliśmy się z wnioskiem do PKP PLK SA o włączenie do projektu możliwości połączenia torów WKD z infrastrukturą PKP PLK – informuje Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.

Jak informują PKP PLK, trwają końcowe prace projektowe dla przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Powstaną tu nowy peron, efektowne zadaszenie, a istniejący tunel pieszy zostanie znacznie poszerzony, przyjmując rolę podziemnego dworca. Prace budowlane miałyby rozpocząć się w przyszłym roku.

Istota prac – związana z poszerzaniem tunelu – wymusi spore ograniczenia w kursowaniu pociągów, w tym wstrzymanie ruchu na kilku torach. Zmiany obejmą też WKD, której tory biegną najbliżej Alej Jerozolimskich. Dla spółki to duży problem, gdyż ostatnia stacja, na której pociągi mogą zmieniać kierunek jazdy, znajduje się w Komorowie. – Zwróciliśmy się z wnioskiem do PKP PLK SA o włączenie do projektu możliwości połączenia torów WKD z infrastrukturą PKP PLK, jednak otrzymaliśmy decyzję odmowną. Zawnioskowaliśmy o ponowne rozpatrzenie sprawy i czekamy na ostateczne stanowisko, od którego uzależniamy dalsze decyzje w zakresie ewentualnego zabudowania rozjazdów wyłącznie w obrębie torów WKD – mówi Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.

Spółka przedstawiła inwestorowi warianty prowadzenia ruchu WKD, łącznie z terminami, w których ograniczenia w ruchu byłyby najbardziej optymalne. – Aktualnie oczekujemy na oficjalne stanowisko inwestora w sprawie planowanych harmonogramów dla poszczególnych etapów robót. Warianty organizacji ruchu pozostają uzależnione od propozycji inwestora w zakresie terminów realizacji poszczególnych etapów przebudowy stacji (w tym m.in. czy kluczowe dla WKD etapy byłyby prowadzone w okresie wakacyjnym z ewentualnym rozciągnięciem na czerwiec i/lub wrzesień, czy w okresie największego obciążenia ruchem pasażerskim) – mówi Kulesza.

Na razie nie wiadomo, w jakim zakresie przebudowa stacji Warszawa Zachodnia ze wszystkimi obiektami obsługi pasażerskiej obejmie infrastrukturę WKD. – Uzgodnienia dotyczące zakresu prac planowanych do realizacji w odniesieniu do infrastruktury WKD nie zostały jeszcze zakończone i są nadal prowadzone – zaznacza rzecznik WKD.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5