Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Zachodnia po estetyzacji wymaga estetyzacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W ostatnich kilku latach PKP PLK poddały estetyzacji dworzec Warszawa Zachodnia. Jakość prac okazuje się jednak niewystarczająca. Linie prowadzące dla niewidomych są wybrakowane i stanowią zagrożenie dla wszystkich pasażerów, a płytki ceramiczne, które zostały położone w tunelu są już popękane. – Unowocześnienie całej stacji i dostosowanie jej do najnowszych standardów wymaga o wiele bardziej zaawansowanych prac modernizacyjnych, które są planowane na 2019 rok – nie ukrywa Łukasz Kwasiborski z biura prasowego PKP PLK.

Warszawa Zachodnia do niedawana należała do jednego z gorszych dworców stolicy. Sytuacja w ostatnich latach jednak zmieniła się. PKP SA zbudowały nowy dworzec od strony Alej Jerozolimskich, choć nie grzeszy on rozmiarami. PKP PLK działaniom estetyzacyjnym poddały też tunel pod torami. Wyczyszczono m.in. ściany, położono nową posadzkę, pojawiły się też nowy system informacji pasażerskiej oraz linie prowadzące dla osób niewidomych.

Niestety, trwałość niektórych rozwiązań w części PKP PLK okazała się niska. Płytki ceramiczne, którymi wyłożono posadzki, są już popękane czy wręcz wybrakowane. Pojawiają się też głosy o tym, że są niebezpiecznie śliskie zwłaszcza w kontakcie z wodą. To każe zastanawiać, czy takie płytki są na pewno najlepszym rozwiązaniem dla tak uczęszczanych miejsc. – Płytki podłogowe zabudowane w ciągu komunikacyjnym w przejściu podziemnym spełniają obowiązujące normy w zakresie bezpiecznego użytkowania – zapewnia jednak Łukasz Kwasiborski z biura prasowego PKP PLK.

Swojej roli nie spełniają linie prowadzące, które mają wyznaczać bezpieczną drogę dojścia dla osób niewidomych. Po pierwsze nie łączą się z tymi wykonanymi przez PKP SA w części tunelu i nowym dworcu, a po drugie na wielu odcinkach są wybrakowane. Odstające metalowe listwy stanowią też zagrożenie dla podróżnych, którzy mogą się o nie potknąć. W jednym miejscu ustawiono nawet biało-czerwony słupek, który ma ostrzegać pasażerów o przeszkodzie.

Od dłuższego czasu zarządca obiektu nic nie robi z ubytkami. Teraz jednak zapowiada, że zostaną one naprawione. – W przypadku wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości, zgodnie z zapisami umowy wykonawca ma obowiązek ich usunięcia. Dlatego zarówno ubytki płytek w posadzce jak i braki w oznaczeniach ścieżek dla niewidomych zostały zgłoszone wykonawcy, który wykona niezbędne roboty naprawcze – zapewnia Kwasiborski. Jak dodaje, posadzka jest objęta 36-miesięcznym okresem gwarancji.

Pytanie tylko na jak długo zdadzą się takie prowizoryczne poprawki? – Stacja Warszawa Zachodnia jest obiektem, który powstał kilkadziesiąt lat temu. Przyjęte rozwiązania odpowiadały obowiązującym wówczas przepisom. W trakcie prac estetyzacyjnych obiekt starano się dostosować do współczesnych standardów projektowania, jednak unowocześnienie całej stacji i dostosowanie jej do najnowszych standardów wymaga o wiele bardziej zaawansowanych prac modernizacyjnych, które są planowane na 2019 rok – nie ukrywa Łukasz Kwasiborski. Należy mieć nadzieję, że wtedy PKP PLK większą uwagę będą przywiązywać do jakości, trwałości, funkcjonalności, jak i estetyki.

Po naszych pytaniach uzupełniono ubytki w liniach prowadzących. Wykonano je jednak w tej samej technologii, co za pierwszym razem.



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2023

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Mobilność

Informacja pasażerska na stacji Warszawa Zachodnia w nowej odsłonie

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Już niebawem zamknięcie kolejnych peronów

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2023

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Mobilność

Informacja pasażerska na stacji Warszawa Zachodnia w nowej odsłonie

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Już niebawem zamknięcie kolejnych peronów

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5