Tarcza TBM Krystyna kończy drążenie i układanie pierścieni tuneli metra linii M2. Wkrótce przebije się do szybu demontażowego przed stacją Bemowo. W czasie tej operacji prawy pas jezdni ulicy Górczewskiej w stronę Woli będzie zamknięty.
Trwa budowa ostatniego odcinka linii M2 na Karolin. Na przyszłej stacji techniczno-postojowej są już tory, którymi pociągi będą wjeżdżały i wyjeżdżały z elektrowozowni, czyli miejsc serwisowania składów przez pracowników Metra Warszawskiego. Docelowych kształtów nabiera nastawnia – wieża, z której dyspozytorzy będą zarządzali ruchem na STP. Coraz głębszy jest też tunel, którym pociągi wjadą na drugą linię metra.
Tarcza się przebija
Cały czas pracuje także tarcza TBM Krystyna. Przemieszcza się od stacji Lazurowa do szybu demontażowego – znajdującego się przed funkcjonującym przystankiem Bemowo. Według planu powinna przebić się przez ostatnią ścianę na swojej drodze w czwartek 22 maja. Wtedy dołączy do drugiej tarczy – Anny. Następnie obie, po rozłożeniu na części, będą wydobywane na powierzchnię.
Zamknięty jeden pas Górczewskiej
W związku z zaplanowanym przebiciem i w celu zapewnienia bezpieczeństwa w pobliżu tych prac od środy, 21 maja, od godziny 22:00 zostanie zamknięty prawy pas ulicy Górczewskiej na jezdni prowadzącej w stronę Woli, za zatoką przystanku autobusowego Klemensiewicza 01. Zaraz za placem budowy, czyli jeszcze przed skrzyżowaniem z Powstańców Śląskich, kierowcy znowu pojadą pełną szerokością Górczewskiej. Utrudnienia na jezdni potrwają do piątku, 23 maja, do godziny 6:00.
Bemowski odcinek linii M2
Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV” stanowi operację o znaczeniu strategicznym w ramach programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027. Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 Lazurowa przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 Chrzanów przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej i C1 Karolin. Za stacją C1 będą podziemne tory do budowanej stacji techniczno-postojowej. Powstała infrastruktura zapewni możliwość kompleksowej obsługi pociągów kursujących na drugiej linii metra.
Trzeci etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027 i stanowi operację o znaczeniu strategicznym. Dla projektu o wartości 3 000 830 693,00 PLN przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 125 000 000,00 PLN.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.