Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Ruszył przetarg na Veturilo. 4455 rowerów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-05-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa. Ruszył przetarg na Veturilo. 4455 rowerów
fot. ŁKVeturilo
Do 27 czerwca firmy mogą składać oferty na czteroletnią obsługę Veturilo, do 2020 r. To największe rowerowe zamówienie w Polsce. W dodatku okazuje się nieco większe niż wcześniej zakładano, a zamawiający usługę Zarząd Dróg Miejskich zastrzegł sobie opcję zwiększenia zamówienia o 150 stacji i o 10 stacji rowerów dziecięcych.

Gdy w lutym warszawski ratusz przedstawiał założenia nowego Veturilo, wspominał o zwiększeniu liczny rowerów do ok. 4,3 tys. A najciekawszą informacją było zainstalowanie od przyszłego roku setki rowerów elektrycznych w okolicach Uniwersytetu Warszawskiego i tamtejszej biblioteki, między którymi trzeba poruszać się po stromej skarpie. Teraz okazuje się, ze rowerów będzie dokładnie 4455 w trzystu stacjach, z opcją ewentualnego zwiększenia ich liczby. W ścisłym centrum stacje mają być zagęszczone tak, by odległości miedzy nimi nie przekraczały 200 m. Na Mokotowie, Pradze Południe czy Targówku nie powinny przekraczać 500 m.

Rowery elektryczne będą zlokalizowane w dziesięciu stacjach. Do sześciu zwiększy się liczba stacji z rowerami dla dzieci. Do wypożyczenia będzie też 45 tandemów.

Umowa z dotychczasowym zarządcą systemu, firmą Nextbike, kończy się w tym roku. Ewentualny nowy operator będzie jednak musiał się wykazać dużym doświadczeniem, tzn. zarządzaniem w ciągu ostatnich trzech lat systemami, z których przynajmniej jeden obejmował 2 tys. rowerów, a wszystkie w sumie 4 tys. rowerów. Ponieważ w Polsce tak dużych systemów póki co nie ma, tutejsi operatorzy – poza Nextbikiem – będą musieli startować w konsorcjum z zagranicznymi operatorami.

Rower z diodą i QR

Veturilo przejdzie lifting, a w kilku miejscach – skok technologiczny. Rowery zostaną wyposażone w dodatkowy hamulec ręczny, wyższą i wygodniejszą kierownicę dopasowaną do osób o większym wzroście, dzwonek obrotowy wsuwany na kierownicę, bagażnik przedni i szerokie siodełko. Sztyca siodełka będzie wyposażona w podziałkę, pozwalającą dopasować wysokość do wzrostu. Na rowerze zostanie umieszczony kod QR umożliwiający szybkie wypożyczenie bez korzystania z terminali.

Terminale zyskają nowoczesne, kolorowe wyświetlacze z ekranem dotykowym i obsługą płatności zbliżeniowych. Będą również wyposażone w uniwersalną pompkę rowerową. Wprowadzona zostanie możliwość wypożyczania i zwrotu rowerów za pomocą aplikacji mobilnej. Każdy stojak zostanie wyposażony w diodę, sygnalizującą czy dany rower jest sprawny i można go wypożyczyć.

Punkty za wał Kardana

ZDM nie wskazuje konkretnej sumy przeznaczonej na zamówienie, ale określa jego wartość jako przekraczającą 10 mln euro. O wyborze oferty przede wszystkim rozstrzygnie cena (90 proc. wagi). Poza tym punkty będzie można uzyskać za deklarowane skrócenie czasu reakcji na uszkodzenie roweru (4 proc.), udostępnienie powierzchni reklamowej (3 proc.), a także za wyposażenie 50 rowerów w wał Kardana (3 proc.). To ostatnie rozwiązanie ZDM potraktuje jako test, czy taki rower jest wygodniejszy w warunkach miejskich niż standardowy napęd łańcuchowy.

- O to, jak ma wyglądać system, zapytaliśmy wcześniej warszawiaków. Zebraliśmy 2500 ankiet i ponad 1000 propozycji lokalizacji stacji, a kilkaset kolejnych uwag zgłoszono nam podczas spotkań konsultacyjnych i przesłano mailem. Przeanalizowaliśmy również dotychczasowe funkcjonowanie systemu (w tym dane dotyczące kilku milionów wypożyczeń), aby określić podstawowe zasady dalszego rozwoju Veturilo – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

W wyniku konsultacji wybrano wariant 2. z czterech. Ewentualne rozszerzenie systemu zapisane w opcji przetargu będzie dokonywane jeśli będą na to pieniądze, lub zechcą tego dzielnice. Dodatkowe stacje mają być stawiane według planu z wariantu nr 3.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Nowy sezon miejskich rowerów Veturilo

Mobilność

Warszawa. Nowy sezon miejskich rowerów Veturilo

UM Warszawa 03 marca 2025

Rowery Veturilo kręcą warszawiaków

Mobilność

Rowery Veturilo kręcą warszawiaków

UM Warszawa 04 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa. Nowy sezon miejskich rowerów Veturilo

Mobilność

Warszawa. Nowy sezon miejskich rowerów Veturilo

UM Warszawa 03 marca 2025

Rowery Veturilo kręcą warszawiaków

Mobilność

Rowery Veturilo kręcą warszawiaków

UM Warszawa 04 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij