Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Kładka pieszo–rowerowa pod mostem Łazienkowskim gotowa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Zarząd Dróg Miejskich pochwalił się, że zakończyła się jedna z najważniejszych inwestycji rowerowych w stolicy. Zbudowano kładkę pieszo-rowerową podwieszaną pod mostem Łazienkowskim. Jeśli wszystkie kontrole nie wykażą uchybień zostanie otwarta w ciągu najbliższych dwóch tygodni.

Kładka to jeden z najistotniejszych elementów rozbudowy infrastruktury rowerowej w tej części miasta, do zbudowania której okazją – paradoksalnie – stał się pożar mostu sprzed kilku lat. Wcześniej most Łazienkowski niebyt zachęcał do przeprawy kogokolwiek poza kierowcami samochodów. Wąski pasek chodnika z jednej strony był ograniczony blachą oddzielającą go od jezdni, a z drugiej strony szczebelkowaną barierką, o którą łatwo było zahaczyć kierownicą roweru. Wyminięcie się pieszego i rowerzysty było problematyczne.

Teraz rowerzyści i piesi zyskali dwa pasy podwieszanej konstrukcji o szerokości 3,5 metra każdy. Rowerowi aktywiści postulowali, żeby oddzielić pieszych od rowerzystów, ale już kilka miesięcy temu szef ZDM Łukasz Puchalski przekonywał, że koncepcja od początku zakładała taką formę przeprawy. – Często jeżdżę rowerem i najczęściej korzystam z mostu Gdańskiego. Tam kładka ma szerokość dwóch metrów i sytuacja nie jest taka zła mimo, że natężenie ruchu rowerowego jest duże. Tu będziemy mieli dwie kładki o szerokości 3,5 metra każda. W tej sytuacji nie obawiam się o spiętrzenie ruchu – wyjaśniał.

Budowa kładki, a właściwie dwóch kładek, bo konstrukcja po północnej stronie mostu jest przeznaczona dla pieszych i rowerzystów a ta po południowej stronie tylko dla rowerzystów, trwała osiem miesięcy i zakończyła się w terminie. Kosztowała 13,5 mln zł.

Cała inwestycja to nie tylko droga pod mostem, ale też łączniki znajdujące się po obu stronach mostu. Po stronie praskiej trasa łączy się z trasą wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego, a także, dzięki dodatkowej kładce, z trasą wzdłuż Alei Stanów Zjednoczonych. Umożliwia też zjazd nad Wisłę. Po lewobrzeżnej stronie łączy się z trasą przy cyplu Czerniakowskim. Cała trasa zyskała też oświetlenie oraz drogowskazy.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5