Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa. Już 600 tys. zł kar dla Nextbike'a za brak elektrycznego Veturilo

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-08-10 07:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Już 600 tys. zł kar dla Nextbike'a za brak elektrycznego Veturilo
Fot. UM Warszawy
– Jest problem z ładowaniem tych rowerów ze stacji i z wypinaniem w sytuacji, gdy rower nie jest wypożyczany. Nextbike z tym walczy – mówi nam Łukasz Puchalski, szef ZDM Warszawa. W ramach Veturilo już w czerwcu miało pojawić się w stolicy 100 rowerów elektrycznych. Wciąż ich nie ma. Nowy termin na uruchomienie „elektrycznego” podsystemu to 1 września.

– Chciałbym wszystkich przeprosić, że jeszcze się nie udało uruchomić rowerów elektrycznych, ale mam nadzieję, że uda się to już niebawem i warszawiacy docenią ten projekt – zaznacza Puchalski. Rowery elektryczne miały być jednym z efektowniejszych elementów nowego Veturilo, choć uruchomionym z prawie półrocznym poślizgiem. Poślizg robi się jednak większy, bo Nextbike, operator systemu, zmaga się z kłopotami technicznymi. A w związku z tym płaci miastu niemałe kary.

– Dużo pieniędzy się zebrało z kar od Nextbike’a, bo to już 600 tys. zł – zaznacza Puchalski. – Umowa jest skonstruowana tak, że kara za niedotrzymanie terminu to 200 tys. i uznajemy, że ponowny miesięczny termin powinien być wystarczający i realny. Tak więc następny termin jest wyznaczony na 1 września – tłumaczy.

– Jest problem z ładowaniem rowerów ze stacji i z wypinaniem, w sytuacji gdy rower nie jest wypożyczany. Nextbike z tym walczy i sądzę, że jeszcze raz będzie zgłoszenie do odbiorów, tym razem skuteczne – wskazuje. – To nowe rozwiązanie w Polsce i nowe dla Nextbike’a. Co prawda 2,5 tys. rowerów elektrycznych funkcjonuje np. w Madrycie, ale z drugiej strony, gdy Nextbike uruchamiał system w Berlinie, to nie zdecydowano się na taki napęd.

Elektryczne Veturilo to w praktyce podsystem w ramach dużego warszawskiego systemu. W założeniu to 100 rowerów rozlokowanych w dziesięciu stacjach u podnóża i na górze skarpy warszawskiej, np. w okolicach Uniwersytetu Warszawskiego. Rowery będzie można wypożyczać i oddawać tylko w tych konkretnych stacjach. Wypożyczenie będzie też nieco droższe niż standardowego roweru, choć rzecz jasna wystarczy to samo konto.

Cały, czteroletni kontrakt na Veturilo w Warszawie, który obejmuje 4,6 tys. rowerów jest wart prawie 45 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Veturilo kończy 5 lat

Komunikacja

Warszawa. Veturilo kończy 5 lat

jd/inf. pras. 02 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5