W ciągu kilku miesięcy kolejny obszar Warszawy zostanie objęty komunikacją miejską. ZTM porozumiał się z dzielnicą Ursynów na temat wybudowania odpowiedniej infrastruktury.
ZTM rozszerza zasięg komunikacji miejskiej – tym razem o ulicę Baletową na Zielonym Ursynowie. – Jesteśmy po uzgodnieniach z władzami dzielnicy Ursynów. Wspólnie podjęliśmy się wybudowania infrastruktury przystankowej – mówi Paweł Mudant, szef działu przewozów w warszawskim ZTM-ie.
Planowane jest wybudowanie sześciu par przystanków oraz zawrotki przy granicy Warszawy. Urząd Dzielnicy zapłaci za zwrotkę oraz zaprojektuje przystanki na skrzyżowaniu Baletowej i Farbiarskiej. Natomiast ZTM zaprojektuje pięć pozostałych par. – Mam nadzieję, że ta infrastruktura zostanie wybudowana do końca tego roku – mówi Paweł Mudant.
Planowane jest uruchomienie całodziennej linii, łączącej ul. Baletową z przystankiem kolejowym Warszawa Dawidy i I linią metra na stacji Stokłosy. Autobusy pojadą Baletową, Puławską, Płaskowickiej, Roentgena, Pileckiego, al. KEN do pętli Ursynów Południowy, wzmacniając zarazem połączenie Zielonego Ursynowa z Ursynowem i metrem (obecnie zapewniają to linie 209 i 809).
Niestety, nie wszędzie komunikacja nadąża za rozwojem miast. Często przeszkodą w objęciu autobusami intensywnie rozbudowujących się dzielnic jest brak odpowiedniej infrastruktury (czego przykładem jest niedawno opisywane
okolice ulicy Jana Kazimierza na Woli). – Mamy ambicję, by takie obszary miasta – nie za mocno zurbanizowane – też objąć swoją opieką, czego najlepszym przykładem jest Baletowa – mówi Wiesław Witek, szef ZTM-u.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.
