Partnerzy serwisu:
Mobilność

Uber jest bardziej powiązany z transportem publicznym, niż myślicie

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-05-30 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Uber jest bardziej powiązany z transportem publicznym, niż myślicie
fot. Hipsta space, lic. CC BY SA 4.0
– Prawie co trzeci z naszych kursów w Warszawie zaczyna się w promieniu 400 m od stacji metra – zaznacza Kacper Winiarczyk, dyrektor ds. operacyjnych Ubera w Polsce. Już niedługo Uber może zmienić się z taksówki w coś w rodzaju… eleganckiej marszrutki. To już się dzieje – w San Francisco.

– Na całym świecie jest 1,2 mld samochodów. Problemem nie są samochody same w sobie, tylko to jak ich używamy. Przez 96 proc. czasu stoją na parkingu, a czasem nawet 30 proc. ruchu w centrum miasta to szukanie parkingu – mówił Winiarczyk we wtorek, podczas prezentacji raportu „Elektromobilność w Polsce. Perspektywy rozwoju, szanse i zagrożenia”, przygotowanego przez ZDG TOR.

Uber znalazł się w raporcie, bo to właśnie jego kierowcy, którzy intensywnie jeżdżą po mieście, mogą być zainteresowani, by przesiąść się do aut elektrycznych. Jak jednak wynika z raportu, do tego jeszcze daleka droga. Wszystko zależy od tego, czy takie samochody będą tańsze, bardziej uprzywilejowane i czy powstanie dla nich infrastruktura.

– Zrobiliśmy małą sondę wśród kilkuset naszych kierowców. 45 proc. z nich rozważałoby zakup samochodu elektrycznego. Czyli zainteresowanie jest – zwracał uwagę, pytając retorycznie w jaki sposób zostanie wykorzystane.

Tymczasem wskazywał, że Uber już teraz przystosowuje się do bardziej ekologicznych sposobów działania. Jest zresztą dużo bardziej, niż można się spodziewać, związany z transportem publicznym. Liczba kursów połączonych z metrem w stolicy, to tylko jeden ze wskaźników. Przedstawiciele Ubera policzyli na przykład, że wielu użytkowników którzy podróżują na trasie tam i z powrotem, z ich usług korzysta tylko raz, w drugą stronę jadąc transportem publicznym. I nie dotyczy to wyłącznie przypadków, gdy wracają z imprezy o takiej godzinie, gdy już nic nie jeździ.

Tym co samych przedstawicieli Ubera zaskakuje, jest rozwój współdzielonych przejazdów. Od pewnego czasu w niektórych miastach możliwe jest zamówienie samochodu, który po drodze zabiera również innych pasażerów jadących w tym samym kierunku. Pasażerowie płacą mniej. Kierowca zarabia więcej, bo wiezie więcej osób.

Ten specyficzny taksówkowy carpooling w pewnym sensie przypomina marszrutki i choć na pierwszy rzut oka nie ma prawa się udać w społeczeństwach przyzwyczajonych do jeżdżenia osobno, jednak się udaje.

– W San Francisco już połowa naszych przejazdów jest tak realizowana. Globalnie dla całego Ubera to 20 proc. przejazdów – mówił Winiarczyk. – To ma duże znaczenie dla naszego biznesu, bo dzięki temu przejeżdżamy mniej kilometrów, globalnie spalamy mniej paliwa, oszczędności w emisji CO2 liczymy w dziesiątkach tysięcy ton – tłumaczył.

Według niego podobnie będzie w Polsce, bo zmienia się lokalny model poruszania się po mieście. – W Polsce milenialsi aż w 1/3 korzystają lub korzystali z Ubera. Mamy milion rejestracji. Dziś aplikacje do zamawiania przejazdów to 4 proc. wszystkich przejechanych kilometrów. W 2030 r. to będzie 25 proc. – szacuje.

Raport można pobrać bezpłatnie tutaj:

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKS–y jak Uber, tylko lepszy

Komunikacja

PKS–y jak Uber, tylko lepszy

Jakub Madrjas 26 maja 2017

Rijad: Metro i autobusy nadzieją dla kobiet

Komunikacja

Rijad: Metro i autobusy nadzieją dla kobiet

Roman Czubiński 22 kwietnia 2017

Ministerstwo Infrastruktury proponuje licencjonować Ubera

Prawo & Finanse

Ministerstwo Infrastruktury proponuje licencjonować Ubera

Jakub Dybalski 13 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5