Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot ogłosił dialog techniczny związany z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest uruchomienie oraz rozbudowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S. Pod koniec października samorządy wypowiedziały umowę Nexbike’owi, który nie poradził sobie z pełnym uruchomieniem nietypowego systemu.
Jak informuje gdański urząd miasta przedmiotem dialogu będzie doradztwo dotyczące przede wszystkim zagadnień technicznych, prawnych, organizacyjnych, ekonomicznych i logistycznych związanych z funkcjonowaniem roweru metropolitalnego Mevo, a także zebranie informacji na temat najnowszych i najkorzystniejszych rozwiązań technologicznych.
Dialog jest zaplanowany na minimum 6 tygodni. Po nim samorządy zrzeszone w OMGGS, opracują dokumentację projektową do przetargu na nowego operatora Mevo.
Trójmiejski system, stworzony wspólnie przez 14 pomorskich samorządów, w tym Gdańsk, Gdynię i Sopot, ruszył wiosną tego roku. To niezwykły w skali Polski bike-sharing, składający się w całości z rowerów elektrycznych, pozwalający na pożyczanie i oddanie rowerów poza stacją i domyślnie funkcjonujący przez cały rok. Operator systemu NB Tricity (spółka-córka Nextbike) nie poradził sobie jednak ani z organizacją, ani z rozbudową. System dotykały awarie, rowery często nie były naładowane. Z ponad 4 tys. pojazdów, które docelowo miały jeździć po obszarze metropolii skończyło się do tej pory na ok. 1,2 tys. zaplanowanym dla pierwszego etapu.
Pod koniec października zamawiający wypowiedział umowę z NB Tricity.
Trójmiejskie samorządy chcą znaleźć nowego operatora, ale wcześniej chcą wypytać potencjalnych kontrahentów o szczegóły biznesu. W dokumentacji dialogu znalazły się tematy, które interesują urzędników, m.in. jak operator rozwiąże problem ładowania rowerów, jak można zmienić sposób organizacji systemu i cennik, czy jak skomponować 1224 rowery, które Obszar Metropolitalny przejął od Nextbike’a z rowerami nowego operatora.