Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Trójmiasto. Ruszył dialog techniczny w sprawie nowego Mevo

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-11-15 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Trójmiasto. Ruszył dialog techniczny w sprawie nowego Mevo
fot. Jakub Dybalski
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot ogłosił dialog techniczny związany z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest uruchomienie oraz rozbudowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S. Pod koniec października samorządy wypowiedziały umowę Nexbike’owi, który nie poradził sobie z pełnym uruchomieniem nietypowego systemu.

Jak informuje gdański urząd miasta przedmiotem dialogu będzie doradztwo dotyczące przede wszystkim zagadnień technicznych, prawnych, organizacyjnych, ekonomicznych i logistycznych związanych z funkcjonowaniem roweru metropolitalnego Mevo, a także zebranie informacji na temat najnowszych i najkorzystniejszych rozwiązań technologicznych.

Dialog jest zaplanowany na minimum 6 tygodni. Po nim samorządy zrzeszone w OMGGS, opracują dokumentację projektową do przetargu na nowego operatora Mevo.

Trójmiejski system, stworzony wspólnie przez 14 pomorskich samorządów, w tym Gdańsk, Gdynię i Sopot, ruszył wiosną tego roku. To niezwykły w skali Polski bike-sharing, składający się w całości z rowerów elektrycznych, pozwalający na pożyczanie i oddanie rowerów poza stacją i domyślnie funkcjonujący przez cały rok. Operator systemu NB Tricity (spółka-córka Nextbike) nie poradził sobie jednak ani z organizacją, ani z rozbudową. System dotykały awarie, rowery często nie były naładowane. Z ponad 4 tys. pojazdów, które docelowo miały jeździć po obszarze metropolii skończyło się do tej pory na ok. 1,2 tys. zaplanowanym dla pierwszego etapu. Pod koniec października zamawiający wypowiedział umowę z NB Tricity.

Trójmiejskie samorządy chcą znaleźć nowego operatora, ale wcześniej chcą wypytać potencjalnych kontrahentów o szczegóły biznesu. W dokumentacji dialogu znalazły się tematy, które interesują urzędników, m.in. jak operator rozwiąże problem ładowania rowerów, jak można zmienić sposób organizacji systemu i cennik, czy jak skomponować 1224 rowery, które Obszar Metropolitalny przejął od Nextbike’a z rowerami nowego operatora.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Trójmiasto zerwało umowę z NB Tricity na Mevo

Komunikacja

Trójmiasto zerwało umowę z NB Tricity na Mevo

Jakub Dybalski 28 października 2019

Wszystkie rowery Mevo wyprodukowane. „Na ulicach wkrótce”

Mobilność

Wszystkie rowery Mevo wyprodukowane. „Na ulicach wkrótce”

jd/inf. pras. 21 października 2019

Trójmiasto. Spółce obsługującej Mevo grozi plajta?

Prawo & Finanse

Trójmiasto. Spółce obsługującej Mevo grozi plajta?

Jakub Dybalski 07 października 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5