Montują rozjazdy i szyny, budują sieci podziemne, usuwają kolizje, betonują płyty torowiska – na budowie nowej linii tramwajowej prace realizowane są w kilkunastu punktach Torunia.
Postępują prace przy budowie nowej trasy tramwajowej do osiedla Jar w Toruniu. Na placu NOT, w części południowej, montowane są rozjazdy i powstaje kanalizacja do systemu sterowania i ogrzewania zwrotnic. Gdy te prace się zakończą, rozpocznie się układanie nawierzchni betonowej w torowisku.
Na skrzyżowaniu Szosy Chełmińskiej z ul. Grudziądzką trwa przebudowa ciepłociągu, a na odcinku od pl. NOT do ul. Grudziądzkiej powstaje wodociąg i odwodnienie drogi. W rejonie targowiska zabetonowano dolną płytę torowiska i rozpoczyna się montaż szyn.
W ciągu Szosy Chełmińskiej, od ul. Dekerta do ul. Podgórnej, powstaje nowy kanał odwodnienia deszczowego, a wkrótce rozpocznie się przebudowa wodociągu. W rejonie Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego zabetonowano ostatni odcinek torowiska i kończy się montaż szyn. Dalej, od Trasy Średnicowej Północnej do ul. Długiej, usuwane są kolizje sieci gazowych.
W rejonie skrzyżowania ul. Długiej z ul. Mohna zakończono montaż płyt prefabrykowanych i trwa kotwienie szyn. Od ul. Mohna do ronda Czadcy układana jest nawierzchnia torowiska i chodnik po stronie południowej, a rejonie ronda przebudowywane są sieci podziemne.
Wzdłuż ul. Ugory betonowana jest dolna płyta torowa, w rejonie ronda bpa Szelżąka trwa montaż szyn w torowisku z płyt prefabrykowanych. Podobnie w rejonie ul. Strobanda. Wzdłuż ul. Watzenrodego, od ronda w stronę ul. Hubego, szyny są kotwione i wylewana jest górna płyta torowa.
W ostatnim czasie
otwarto także oferty w postępowaniu na budowę końcowego odcinka nowej trasy. Jedna z ofert mieści się w budżecie, tak więc wydaje się, że przetarg uda się rozstrzygnąć pozytywnie, a inwestycja zostanie zrealizowana w pełnym zakresie.