Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Toruń dalej odmładza tabor

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Toruń dalej odmładza tabor
fot. MZK Toruń
Zakończyły się już ostatnie dostawy autobusów do Toruniu, które są wynikiem przetargu ogłoszonego w 2014 roku. Pozostaje jednak w taborze ok. 60 starych Jelczy 120M. W planach jest jednak zakup nowych autobusów w nowej perspektywie finansowej. Niewykluczone, że pojawią się też kolejne pojazdy z alternatywnym zasilaniem.

Do Torunia przyjechał już komplet wszystkich 15 fabrycznie nowych autobusów Solarisa. Tym samym zakończył się cały proces przetargowy, uruchomiony w czerwcu 2014 roku. Miasto zamówiło wtedy dostawę sześciu fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich. Dodatkowo Toruń skorzystał z prawa opcji do zakupu maksymalnie ośmiu kolejnych autobusów o identycznych parametrach i wyposażeniu oraz jednego autobusu o napędzie elektryczno-spalinowym-hybrydowym.

Toruń miastem z Jelczami

Nowe pojazdy będą zastępowały te starsze. – Będzie to następowało sukcesywnie – zapewnia Piotr Reich, rzecznik prasowy Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu. Już w tym roku planowany jest zakup siedmiu pojazdów. Operator w Toruniu obsługuje 38 linii autobusowych, w tym 4 nocne. Niestety, w tej chwili duży udział w taborze stanowią Jelcze 120M z lat 90. Toruń pojazdów tej marki posiada w sumie 62 sztuki. Były one kupowane aż do roku 2003. Niewiele mniej jest także w tej chwili Solarisów Urbino, których po mieście jeździ już 48 sztuk, w tym jeden przegubowy. Z kolei MAN-ów w stolicy województwa kujawsko-pomorskiego jest 39 sztuk. Właśnie tego producenta są dwa pozostałe przegubowe autobusy, jeżdżące po mieście.

MZK w Toruniu jest w posiadaniu łącznie 147 autobusów. Kolejne odmładzanie taboru odbędzie się już przy okazji kolejnych środków unijnych. – W ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020 planujemy zakup kolejnych pojazdów. Jednak w tej chwili trwają prace nad studium wykonalności, które to określą szczegóły inwestycji – wyjaśnia Reich. Jak dodaje, średnia wieku taboru autobusowego to 10 lat.

Miasto zainteresowane hybrydami

Pojazd hybrydowy pojawił się w Toruniu w sierpniu 2015 roku. Nie ma jeszcze danych, które wskazywałyby na oszczędności finansowe, które generuje ten autobus. – Z założenia producenta oszczędność może wynosić do 30%. Natomiast jesteśmy w trakcie sprawdzania jak się zachowuje na poszczególnych liniach – zaznacza rzecznik. Mimo wszystko nie jest wykluczone, że Toruń będzie się starał o dofinansowanie na kolejne tego typu pojazdy. – Owszem, jesteśmy zainteresowani zakupem pojazdów m.in. niskoemisyjnych, natomiast, co do ilości zakupionych pojazdów, będzie to zależne od pozyskania środków unijnych i na chwilę obecną jest za wcześnie, aby mówić o konkretnych liczbach – mówi Piotr Reich.

Inwestycje w tabor mają przynieść nie tylko pozytywne efekty finansowe. Miejskiej spółce zależy także na poprawie komfortu pasażerom, który ze względu na wysokopodłogowe Jelcze nie jest możliwy do zaoferowania. – Cały czas staramy się dostosować tabor do potrzeb naszych pasażerów, dlatego nowy tabor jest niskopodłogowy, przez co istnieje możliwość przewozu osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. W dodatku jest klimatyzowany, wyposażony w gniazda USB, WiFi, automaty do sprzedaży biletów z możliwością płacenia kartą, także zbliżeniowo, oraz system informacji pasażerskiej – wymienia Reich. Jak zaznacza, komplet tego wyposażenia można znaleźć już w 23 Solarisach Urbino, jeżdżących po mieście.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Toruński tramwaj na Jar. Trwa montaż przejazdu kolejowo-tramwajowego

Przestrzeń

Toruński tramwaj na Jar. Trwa montaż przejazdu kolejowo-tramwajowego

Redakcja/inf. pras 16 czerwca 2023

Toruń. Tramwaje wróciły do węzła na alei Solidarności

Komunikacja

Toruń. Zaawansowane prace przy remoncie torowiska na Warneńczyka

Komunikacja

Toruń z nowymi cenami biletów komunikacji miejskiej

Prawo & Finanse

Tramwaj na Jar. Pierwsza część gotowa w 72%

Komunikacja

Tramwaj na Jar. Pierwsza część gotowa w 72%

Redakcja/inf. pras. 20 października 2022

Toruń. Tramwaj dojedzie na os. Jar w połowie przyszłego roku?

Komunikacja

Toruń. Tramwaj dojedzie na os. Jar w połowie przyszłego roku?

inf. pras. oprac. JR 18 października 2022

Zobacz również:

Toruński tramwaj na Jar. Trwa montaż przejazdu kolejowo-tramwajowego

Przestrzeń

Toruński tramwaj na Jar. Trwa montaż przejazdu kolejowo-tramwajowego

Redakcja/inf. pras 16 czerwca 2023

Toruń. Tramwaje wróciły do węzła na alei Solidarności

Komunikacja

Toruń. Zaawansowane prace przy remoncie torowiska na Warneńczyka

Komunikacja

Toruń z nowymi cenami biletów komunikacji miejskiej

Prawo & Finanse

Tramwaj na Jar. Pierwsza część gotowa w 72%

Komunikacja

Tramwaj na Jar. Pierwsza część gotowa w 72%

Redakcja/inf. pras. 20 października 2022

Toruń. Tramwaj dojedzie na os. Jar w połowie przyszłego roku?

Komunikacja

Toruń. Tramwaj dojedzie na os. Jar w połowie przyszłego roku?

inf. pras. oprac. JR 18 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5