Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tomasz Zaboklicki: Tramwaje dwukierunkowe to przyszłość

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
09-04-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tomasz Zaboklicki: Tramwaje dwukierunkowe to przyszłość
fot. Dp116, lic. CC 3.0Pesa Swing Duo
– Możliwość zachowania ciągłości linii podczas remontu, nawet na niewielkim, kilkumetrowym odcinku, to uniwersalna zaleta. Tramwaje dwukierunkowe to naturalny wybór na zachodzie Europy. Tylko u nas traktuje się to jako nowość – twierdzi prezes firmy Pesa Tomasz Zaboklicki.

Zaboklicki w środę podpisał w Toruniu umowę na dostawę pięciu dwukierunkowych, pięcioczłonowych tramwajów Pesa Swing Duo do tego kujawskiego miasta. Toruń jest drugim, po Warszawie, ośrodkiem który kupuje tego rodzaju pojazdy. Według prezesa Pesy nie będzie ostatnim.

– Jeśli potraktujemy główne arterie miejskie jak układ krwionośny organizmu, to wszelkie remonty sieci tramwajowej są przerwaniem tego układu. Powodują utratę pieniędzy, a przede wszystkim utratę pasażerów, którzy w tym czasie szukają alternatywnych rozwiązań dla dojazdów i często potem już nie wracają do tramwaju. Jeśli chcemy szanować pasażera, to trzeba mu zapewnić alternatywne rozwiązanie. Oczywiście można zamiast tramwaju podstawić autobus, ale innym rozwiązaniem są właśnie dwukierunkowe tramwaje. Różnica w cenie między tramwajem jedno– i dwukierunkowym nie jest duża. Konstrukcja jest ta sama. Dodatkowe elementy to tylko kabina i drzwi – twierdzi.

Pojazdy które trafią do Torunia będą 30-metrowe, pięcioczłonowe, szerokie na 2,35 m. Pomieszczą 200 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Będą posiadały 8 drzwi dwustrumieniowych i 4 jednostrumieniowe. Ich maksymalna prędkość eksploatacyjna to 70 km/h. Mogą pokonać wzniesienie o nachyleniu 6 stopni. Warszawa podobne swingi duo zamawia już od 2012 r.

– W przypadku Warszawy, która ostatnio kupiła od nas tego rodzaju pojazdy, istotne znaczenie mają kwestie finansowe. Brakuje ziemi, choćby po to, by wybudować pętlę. Takie rozwiązanie staje się bardzo kosztowne. W pozostałych miastach może nie jest to jeszcze tak istotna kwestia, ale się taką stanie. Ale możliwość zachowania ciągłości linii podczas remontu, nawet na niewielkim, kilkumetrowym odcinku, to uniwersalna zaleta - tłumaczy Zaboklicki.

Pełny komentarz prezesa Pesy dotyczący przyszłości dwukierunkowych tramwajów przeczytasz w Monitorze.


Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5