Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin z rozbudowaną SKM w ciągu siedmiu lat

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2013-10-17 14:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin z rozbudowaną SKM w ciągu siedmiu lat
fot. Mateusz War.. lic. CC BY-SA 3.0 Wikipedia
– Szybka Kolej Metropolitalna ma obejmować 760 tys. mieszkańców i zapewnić dostęp do wszystkich głównych miast aglomeracji i do lotniska – zapowiada wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Wojciech Dróżdż. Sieć ma połączyć nie tylko miasta wokół Szczecina, ale też te po niemieckiej stronie granicy.

– Oczekiwania co do transportu wszędzie są takie same. Najważniejszy cel to zadowolony pasażer – tłumaczył Dróżdż podczas zeszłotygodniowego Kongresu Transportu Publicznego.

Wicemarszałek chwalił się tym, co w Szczecinie na kolei udało się zrobić do tej pory. – Dokonaliśmy modernizacji infrastruktury taborowej. Skróciliśmy czas przejazdu, pojazdy są bardziej niezawodne. A przede wszystkim jeździ się nimi z większym komfortem. Kupiliśmy 12 szynobusów SA 136. Do tego też dwa pociągi Link od Pesy, które są dopuszczone do przejazdów na terenie Niemiec. To ważne, bo aglomeracja szczecińska jest jedyną w Polsce aglomeracją transgraniczną i obszary po drugiej stronie granicy również mogą być przez nas skomunikowane. Modernizujemy siedem pojazdów EN57, kupimy też dwanaście EZT–ów do przewozów regionalnych. Doprowadziliśmy do portu lotniczego Szczecin–Goleniów, który jest oddalony o 43 km od centrum Szczecina, bocznicę kolejową, którą również obsługuje kolej regionalna – wymieniał.

Plany są jednak dużo poważniejsze. Budowany obecnie szybki tramwaj w Szczecinie kiedyś być może będzie jeździł pod Odrą. Marzeniem władz województwa jest połączenie obu brzegów 1,5–kilometrowym tunelem. Bliżej jest realizacji innego pomysłu, czyli wprowadzenia, na wzór Warszawy, zintegrowanego systemu taryfowego. A jednym z głównych elementów sieci transportowej ma być Szybka Kolej Metropolitalna.

– To jeden z priorytetów województwa – stwierdził Dróżdż. – Ma obejmować 760 tys. mieszkańców i zapewniać dostęp do wszystkich głównych miast aglomeracji i do lotniska. Szczecin Główny ma być centrum logistycznym całej sieci. Wiemy też o zainteresowaniu niemieckich landów – Brandenburgii i Meklemburgii–Pomorze Przednie – aby SKM łączyła ze Szczecinem miasta historycznie z nim związane, a leżące obecnie po drugiej stronie granicy – dodał wicemarszałek.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tychy chcą nadal stawiać na rozwój kolei

Prawo & Finanse

Tychy chcą nadal stawiać na rozwój kolei

Paweł Rydzyński 25 sierpnia 2014

Rybnik chce połączeń do Czech

Prawo & Finanse

Rybnik chce połączeń do Czech

Paweł Rydzyński 20 sierpnia 2014

Rusza budowa przystanku kolejowego przy krakowskim lotnisku

Przestrzeń

Rusza budowa przystanku kolejowego przy krakowskim lotnisku

Jakub Dybalski 01 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5