Drugi kwartał 2025 roku przynosi intensywny okres dla Solarisa. Producent podpisał cztery nowe kontrakty – trzy na autobusy elektryczne, jeden na spalinowe. Do Gdyni, Oświęcimia, Rokietnicy i Łomianek trafi łącznie 16 nowoczesnych pojazdów, które zasilą lokalne floty i odpowiedzą na zróżnicowane potrzeby transportu publicznego.
W ostatnich tygodniach Solaris podpisał cztery nowe umowy na dostawę autobusów miejskich – głównie elektrycznych. Nowe pojazdy trafią do Gdyni, Oświęcimia, Rokietnicy oraz podwarszawskich Łomianek. Łącznie producent z Bolechowa dostarczy 14 autobusów elektrycznych oraz 2 spalinowe, umacniając swoją pozycję lidera nowoczesnego taboru w Polsce.
Gdynia stawia na przegubowe elektrobusyPKM Gdynia rozstrzygnęło
przetarg na trzy przegubowe autobusy elektryczne o długości ok. 18 metrów. Jedyną ofertę złożył Solaris, proponując dostawę za ponad 13,5 mln zł brutto. Pojazdy będą wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring, dynamiczny system informacji pasażerskiej oraz podwójny system ładowania: pantograf i złącze plug-in. Elektrobusy pomieszczą co najmniej 120 pasażerów i będą zasilane bateriami o pojemności min. 290 kWh. Zakup współfinansowany jest z Krajowego Planu Odbudowy.
Oświęcim: Pięć autobusów i ładowarki w pakiecie
MZK Oświęcim
zamówił pięć 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z mobilnymi ładowarkami plug-in. Wartość oferty Solarisa wyniosła 16,6 mln zł – mniej niż zakładano. Pojazdy pomieszczą co najmniej 75 pasażerów, a baterie o pojemności minimum 280 kWh zapewnią zasięg 190 km. Na pokładzie znajdą się m.in. biletomaty, Wi-Fi, USB, system monitoringu, rekuperacja i pantograf do ładowania o mocy 180 kW. Na realizację zamówienia przewidziano czas do końca kwietnia 2026 roku.
Rokietnica: Zielona rewolucja z Urbino 12 electricJak podaje w swoich social mediach ZUK Rokbus z Rokietnicy, spółka
zamówiła sześć nowoczesnych autobusów Solaris Urbino 12 electric – zdobywców nagrody Sustainable Bus Award 2024. To część większego projektu „Ekologiczny transport publiczny w Gminie Rokietnica”, w ramach którego powstaną też stacje ładowania i instalacja fotowoltaiczna. Inwestycję wspierają środki z KPO i NFOŚiGW. Nowe elektrobusy mają trafić do Rokietnicy w przyszłym roku.
Łomianki wybierają dieslaNa tle innych miast Łomianki zdecydowały się na bardziej konwencjonalne rozwiązanie. Komunikacja Miejska
zakupiła dwa 12-metrowe autobusy z silnikiem diesla spełniającym normę Euro VI. Solaris był jedynym oferentem, a choć jego oferta nieco przekraczała budżet, gmina zdecydowała się dołożyć brakującą kwotę. Pojazdy pomieszczą co najmniej 90 pasażerów i będą wyposażone w klimatyzację, system monitoringu, oświetlenie LED i dynamiczną informację pasażerską. Solaris ma dostarczyć autobusy w ciągu 9 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Solaris – jeden dostawca, różne potrzebyCztery nowe kontrakty pokazują, że Solaris z powodzeniem odpowiada na zróżnicowane potrzeby przewoźników – od dużych miast inwestujących w elektromobilność, po mniejsze ośrodki wybierające sprawdzone rozwiązania spalinowe. Producent z Bolechowa umacnia tym samym swoją pozycję nie tylko jako lidera w segmencie elektrobusów, ale także jako dostawca kompleksowych rozwiązań transportowych dla całej Polski. Tym bardziej, że to nie jedyne kontrakty podpisane w ostatnich tygodniach. O podpisanym zaledwie wczoraj
kontrakcie z Kielcami pisaliśmy jeszcze tego samego dnia.