Spółka PKP SKM Trójmiasto rozpisała spory przetarg na rozbudowę i zintegrowanie systemów monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją pasażerską na całej linii 250. Zakres prac obejmuje także modernizację peronów i infrastruktury torowej Gdyni Głównej. Wyremontowany i przebudowany zostanie także tzw. dworzec podmiejski w Gdyni z poszanowaniem jego zabytkowego charakteru.
Przedmiotem zamówienia jest realizacja w formule projektuj i buduj zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250, a także modernizacją budynku dworca podmiejskiego w Gdyni oraz peronu SKM na stacji Gdynia Główna.
Jednym z celów projektu jest przystosowanie peronu SKM Gdynia Główna do odprawy podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się wraz z modernizacją przejścia podziemnego i układu torowego. Wymieniona zostanie nawierzchnia peronu, pojawią się nowe płyty krawędziowe. Konstrukcja wiaty peronowej oraz ściany w przejściu podziemnym zostaną oczyszczone. Wykonana będzie nowa izolacja przejścia podziemnego. Na wysokości peronu zostaną też wymienione szyny oraz słupy trakcyjne.
Wyremontowany i przebudowany zostanie dworzec podmiejski Gdynia Główna. Prace będą prowadzone z zachowaniem jego zabytkowego charakteru (usunięte mają zostać wtórne naleciałości, odkryte zostaną podcienia, na elewację mają powrócić m.in. oprawy oświetleniowe odwzorowujące charakter oryginalnych, potrójnych lamp świetlówkowych).
Dla całej linii SKM utworzony zostanie zintegrowany systemy monitorowania bezpieczeństwa, obejmujący m.in. system kontroli dostępu. W budynku dworca podmiejskiego Gdynia Główna powstanie centrum monitoringu. Kamery pojawią się na wszystkich stacjach i przystankach.
Powstanie również zintegrowany system zarządzania informacją pasażerską na całej linii 250. Zakres prac obejmuje montaż, uzupełnienie, integrację bądź wymianę urządzeń informacji pasażerskiej. Przewiduje się przede wszystkim stosowanie ekranów LCD. System ma umożliwiać wyświetlanie informacji o planowanych i rzeczywistych czasach odjazdu pociągów, nadawanie automatycznych komunikatów głosowych.
Termin składania wniosków o udział w postępowaniu mija 29 maja. O wyborze zadecydują cena (90%), gwarancja (5%) oraz czas zamknięć torowych całodobowych (5%). Dokumentacja projektowa ma powstać w ciągu 18 miesięcy od zawarcia umowy. Cała inwestycja ma zakończyć się do 31 sierpnia 2022 r.
Między innymi te zagadnienia będą poruszane również w debatach Kongresu Inteligentnych Miast (dawnego Kongres Transportu Publicznego) 7 maja 2025 r. w Warszawie. W agendzie Kongresu znajdą się między innymi obrona cywilna, planowanie przestrzenne, ochrona infrastruktury krytycznej, transport szynowy czy partycypacja społeczna i komunikacja z mieszkańcami, w tym dobie zagrożeń, katastrof naturalnych czy ataków hybrydowych.
Po więcej informacji, szczegółową agendę, listę uczestników i formularz bezpłatnej rejestracji zapraszamy na stronę wydarzenia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.