Inwestycja związana z modernizacją 21 składów SKM Trójmiasto przekroczyła półmetek. Tymczasem spółka przygotowuje się do dalszych remontów swoich pociągów.
Do końca roku ma się zakończyć modernizacja 21 pociągów należących do SKM (prawie 1/3 taboru posiadanego przez spółkę).
Jak informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM, według stanu na 18 lipca, w Trójmieście jest już 13 zmodernizowanych składów, wliczając w to 1 pociąg zmodernizowany wcześniej przez TS Opole. Bankructwo TS spowodowało konieczność poszukiwania nowego wykonawcy. Ostatecznie została nim Pesa. Kontrakt podpisano jesienią 2013 r., modernizacja ma być zakończona do końca tego roku.
Według naszych informacji, toczący się obecnie proces inwestycyjny pozwoli na wyremontowanie wszystkich tych składów SKM, które cechowały się zdecydowanie najgorszym standardem estetycznym (plastikowe siedzenia, brak drzwi pomiędzy poszczególnymi częściami wagonów etc.). Z informacji serwisu "Rynek Kolejowy" wynika jednak, że spółka będzie też chciała sukcesywnie modernizować pociągi o nieco wyższym standardzie (czyli np. takie, w których w perspektywie kilku ostatnich lat wykonywano drobne prace remontowe, polegające np. wymianie foteli czy okien). Intencją władz SKM jest osiąganie, w ramach przeglądów z poziomu P4 (dawniej określanych mianem „napraw rewizyjnych”) standardu zbliżonego do tego, który obecnie uzyskiwany jest przez Pesę w ramach modernizacji 21 pociągów.
– W tym roku zaplanowane są naprawy 4 pociągów na poziomie P4: 3 jednostek EN57 i jednej EN71. W ramach napraw, wykonywanych zewnętrznie, likwidowane będą przedziały służbowe, wymienione zostaną laminaty. W przyszłym roku także planujemy przeglądy kilku sztuk na poziomie P4. W najbliższych 4 latach chcemy zabudowywać system informacji pasażerskiej, dźwiękowej i wizualnej już w całym taborze – mówi Marcin Głuszek.