Według najnowszych danych z początku roku 2014 już niemal połowa Polaków posiada smartfony. Większość z nich to również świadomi użytkownicy. Jeszcze dwa lata temu do posiadania smartfonów przyznawało się jedynie 9% mieszkańców naszego kraju, chociaż urządzenia spełniające odpowiednie wymogi techniczne posiadało znacznie więcej osób. W najbliższych miesiącach liczba świadomych użytkowników tego typu telefonów osiągnie 60% populacji. Dla wielu z nich to aplikacja na telefonie a nie oglądana na ekranie komputera strona internetowa stanie się podstawowym źródłem informacji. Jak stosować urządzenia mobile w komunikacji z pasażerem transportu publicznego? O tym podczas seminarium organizowanego przez TOR Konferencje.
Podmioty odpowiedzialne za organizację transportu publicznego w Polsce nie są gotowe na nową rzeczywistość. Większość nie opracowała jeszcze dedykowanych pasażerom aplikacji mobilnych a te które się pojawiają często nie spełniają oczekiwań użytkownika. Te same braki możemy zauważyć zarówno w największych aglomeracjach zmuszonych do integrowania wielu środków transportu jak i w mniejszych miastach posiadający tylko jednego, przeważnie autobusowego przewoźnika.
Jak w tej nowej rzeczywistości przewoźnik powinien się komunikować z pasażerem? Pasażerem przyzwyczajonym do natychmiastowego otrzymywania informacji? Pasażerem, który nie chce wchodzić na stronę internetową, żeby zobaczyć dlaczego pociąg jest opóźniony ale oczekuje podania mu tej informacji na ekranie telefonu czy tabletu?
Seminarium skierowane jest do:
- pracowników działów komunikacji i marketingu
- specjalistów PR
- specjalistów z działów IT
- osób odpowiadających za kontakt z pasażerem/ przekazywanie informacji o opóźnieniach pociągów
- osób odpowiadających za publikowanie wiadomości na stronie internetowej (obsługujących CMS)
Zagadnienia:
1. Potrzeby miejskich zarządów transportu publicznego. Kto potrzebuje aplikacji mobilnych?
2. Przegląd najciekawszych aplikacji na urządzenia mobilne przygotowanych przez zarządców transportu miejskiego w różnych częściach świata z naciskiem na cieszące się uznaniem rozwiązanie skandynawskie
3. Aplikacja mobilna jako kanał sprzedaży biletów
4. Aplikacje mobilne a inne narzędzie do komunikacji z pasażerem:
a. Klasyczne systemy informacji pasażerskiej (punkty informacji, COK, kasy biletowe, tablice Informacyjne, rozkłady plakatowe, ulotki Informacyjne, itp.)
b. Strony internetowe przewoźników i zarządców transportu/ infrastruktury
c. Media społecznościowe. Z jakimi serwisami integrować aplikacje?
5. Aplikacja mobilna jako element polityki informacyjnej lokalnego/ regionalnego samorządu
6. Jakie funkcje może pełnić aplikacja mobilna:
a. Prezentowanie rozkładów jazdy
b. Planowanie podróży oraz integracja z innymi środkami transportu (systemy miejskie, inni operatorzy kolejowi)
c. Wykorzystanie funkcji geolokalizacyjnych w planowaniu podróży
d. Integracja z systemami park&ride oraz bike&ride
e. Aplikacja mobilna jako najszybszy kanał informacji w sytuacjach kryzysowych
f. Aplikacja mobilna jako narzędzie komunikacji/ informacji o ofercie i transporcie w regionie
g. Komercjalizacja aplikacji – promocje i oferty łączone
h. Obsługa osób o ograniczonej mobilności
i. Skargi i wnioski – aplikacja jako narzędzie służące poprawie jakości usług.
7. O czym pamiętać zlecając przygotowanie aplikacji mobilnej? Ile to kosztuje?
Więcej na temat seminarium - w tym program, prelegenci i warunki uczestnictwa: tutaj.