Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach wskazał kolejnego przewoźnika w wielkim przetargu na obsługę połączeń do 2029 r. To konsorcjum Transgór i A21.
Przedmiotem zamówienia sektorowego jest świadczenie usług autobusowego transportu publicznego. Zamówienie, obejmujące okres 2022-2029, jest podzielone na siedem części. Skala projektu obejmuje 166 milionów wozokilometrów i ponad 300 autobusów. Przewoźnicy mogli startować w maksymalnie dwóch częściach.
Oferty
poznaliśmy przed połową listopada. Jeszcze w grudniu wskazano zwycięzcę w trzech częściach – oprócz dobrze już znanych przewoźników na Śląsku i w Zagłębiu, nowym graczem na rynku zostanie PKS Grodzisk Mazowiecki. W ostatnich dniach został rozstrzygnięty
czwarty pakiet.
Teraz przyszła pora na segment V – Katowice B – obejmuje Katowice, Mikołów, Mysłowice, Sosnowiec. W sumie, w okresie od 2022 do 2029 r. przewidziano 18 493 328 wozokm z podziałem na cztery typy pojazdów – z możliwością zmniejszenia w każdym roku o 15%.
O zadanie to ubiegało się konsorcjum firm Transgór i A21, które proponuje wykonani usługi 143,3 mln zł. Wczoraj (12 stycznia) oferta została zaakceptowana. Teraz wybór musi uprawomocnić się, co powinno być jednak w tym przypadku formalnością.