Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Przebudowa Warszawy Zachodniej: Zmiany od strony Tunelowej – tunel bez przejścia, dworzec do zamknięcia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Prace przy przebudowie stacji Warszawa Zachodnia wkraczają w nową fazę. Zamknięty i zburzony zostanie budynek dworca od strony Tunelowej, nie będzie też przejścia istniejącym tunelem w stronę Tunelowej.

Wykonawca przebudowy Warszawa Zachodnia zwiększa front robót. – Realizowane są prace związane z budynkiem wielofunkcyjnym i przyszłą halą dworca. Wykonujemy ściany szczelinowe przyszłego tunelu, który połączy linię obwodową z Warszawą Zachodnią. Realizowane są też prace związane z budową kładki – zakończyliśmy prace związane z budową jej fundamentów na poszczególnych peronach. Obecnie wykonywane są słupy, które widoczne są na czterech peronach. Na wytwórni prefabrykujemy konstrukcję stalową, która niebawem zostanie przewieziona na budowę i będzie nasuwana od strony Tunelowej – wylicza Jakub Konkiewicz, dyrektor kontraktu ze strony Budiemeksu. Jak dodaje, prace są realizowane w trybie trójzmianowym, 24h na dobę.

Ślepy tunel bez wyjścia na Tunelową

Od 14 lutego zostaną wprowadzone istotne zmiany w poruszaniu się po stacji od strony północnej, a droga dojścia dla podróżnych wydłuży się. Zamknięte zostanie wyjście z tunelu pod stacją w kierunku Tunelowej. – Pasażerowie będą poruszali się nowym ciągiem komunikacyjnym, równoległym do Tunelowej i poza placem budowy. Przez peron 7 będą wchodzić do przejścia podziemnego. W tym czasie wykonawca przystąpi do rozbiórki istniejącego budynku dworca od strony Tunelowej. W tamtym miejscu chcemy jak najszybciej rozpocząć budowę konstrukcji podziemnego przejścia i tunelu tramwajowego – mówi Rafał Banaszkiewicz, dyrektor projektu ze strony PKP PLK.

 

W pierwszej kolejności powstaną ściany szczelinowe, następnie strop. Dalsze roboty będą realizowane metodą podstropową. – Umożliwi to nam sprawną realizację prac i prowadzenie ruchu pociągów – mówi Rafał Banaszkiewicz. Co ważne, na budowie nie przeszkadzają warunki zimowe. – Grunt jest przemarznięty jedynie na wierzchu, natomiast powyżej strefy przemarzania warunki atmosferyczne nie wpływają już na drążenie ścian szczelinowych – mówi Konkiewicz.

Ściany szczelinowe będą wykonywane do głębokości ponad 25 m. – Są tutaj skomplikowane warunki gruntowe – tzw. rynna żoliborska. Posadowienie musi być nie na fundamentach, a na ścianach szczelinowych – mówi Jakub Konkiewicz. Tunel tramwajowy, który zaplanowano na poziomie -2, znajdzie się na głębokości prawie 20 m. Przebudowany tunel pieszy będzie miał 68 m szerokości. – Zmieściłby się tutaj Boeing 747 – wskazuje obrazowo kierownik Budimeksu.

W kolejnej fazie – zamknięcie dwóch peronów

Ten sposób przejścia – przez peron siódmy – utrzyma się do końca marca. – Wówczas wejdzie większy etap przebudowy. Zamykamy peron 6 i 7. Wtedy ruszy ta zasadnicza przebudowa układu torowego i peronowego – dodaje Banaszkiewicz. Obecna infrastruktura, w tym tunel, zostaną rozebrane, rozpoczną się prace przy budowie ścian szczelinowych nowego obiektu. Będzie on realizowany metodą podstropową, co umożliwi prowadzenie podziemnych prac pod ruchem.

Perony te zostaną udostępnione w III kwartale tego roku. W czasie ich zamknięcia przejście w kierunku Tunelowej będzie odbywało się z peronu 5 w poziomie szyn. Później natomiast pojawi się kładka. – Budowana kładka będzie niezbędna na koniec fazy I, czyli po otwarciu peronu 6 i 7. Udostępnione zostaną zejścia na peron 6, 7 i budowany 8 – wskazuje Konkiewicz.

– To jedna z największych inwestycji PKP PLK. W ramach tego zadania przebudowujemy ponad 30 km torów, 130 rozjazdów, wybudujemy nowe zadaszenie, nowe perony. Przebudowujemy całkowicie przejście podziemne, które zostanie wyposażone w windy i schody ruchome – podsumowuje Rafał Banaszkiewicz, dyrektor projektu ze strony PKP PLK.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2023

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Mobilność

Informacja pasażerska na stacji Warszawa Zachodnia w nowej odsłonie

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Już niebawem zamknięcie kolejnych peronów

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2023

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Mobilność

Informacja pasażerska na stacji Warszawa Zachodnia w nowej odsłonie

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Już niebawem zamknięcie kolejnych peronów

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5