Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Przebudowa Warszawy Zachodniej: Największy system monitorowania drgań w Polsce

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
30-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Budimex

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Przebudowa Warszawy Zachodniej: Największy system monitorowania drgań w Polsce
źródło: Google MapsWizualizacja obszaru prowadzonych prac oraz monitorowanych konstrukcji
Budimex w ramach prac związanych z przebudową stacji Warszawa Zachodnia zdecydował o wdrożeniu automatycznego systemu monitorowania bezpieczeństwa konstrukcji obiektów znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie prowadzonych prac. Pomiary drgań wykonywane są przez 183 czujniki w trybie 24 godziny/7 dni w tygodniu podczas realizacji budowy, jednak system pracować będzie także po oddaniu inwestycji do eksploatacji.

– W pierwszym etapie monitoringiem objęto 15 obiektów budowlanych, przy czym w docelowej konfiguracji w czasie rzeczywistym kontrolowanych będzie łącznie aż 20 obiektów. Część z nich to prestiżowe, istniejące biurowce zlokalizowane przy Alejach Jerozolimskich. W grupie monitorowanych obiektów znajdują się nie tylko konstrukcje współczesne (m.in. nowoczesny budynek dworca), ale także te zabytkowe, np. nastawnia kolejowa (tzw. grzybek) wzniesiona w latach 60. zeszłego stulecia czy też historyczna parowozownia. W drugim etapie inwestycji czujniki zainstalowane zostaną na konstrukcjach nowo wzniesionych, np. w obrębie tunelu tramwajowego na poziomie -2 – mówi Michał Wrzosek z firmy Budimex.

System monitorowania drgań firmy SHM System w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, to największy tego typu system w Polsce i prawdopodobnie także w Europie – zarówno pod względem powierzchni kontrolowanego obszaru, jak czasu trwania pomiarów. Skuteczność wdrożonego rozwiązania pomiarowego zweryfikowano już skutecznie w praktyce w ramach innych budów prowadzonych w centrum Krakowa i Łodzi.


Przykładowe modele numeryczne obiektów objętych monitoringiem dynamicznym, poddanych indywidualnej analizie (autorzy modeli: Sendkowski, Kasperek, Kasperek, SHM System)

Dzięki pomiarom prowadzonym w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – możliwe jest wdrożenie systemu wczesnego ostrzegania o wszystkich zidentyfikowanych zagrożeniach. Po zarejestrowaniu wartości przekraczających zdefiniowane wartości graniczne, system natychmiast informuje o tym fakcie osoby upoważnione (np. kierownictwo budowy) z wykorzystaniem wiadomości SMS. To współczesny sposób prowadzenia pomiarów, dostarczający realnych korzyści w zakresie poprawy bezpieczeństwa i generujący wymierne oszczędności finansowe. – Możliwość natychmiastowej reakcji np. wstrzymanie prac, zmiana technologii robót, wprowadzenie dodatkowych zabezpieczeń, pozwala na optymalizację prac budowlanych przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, transparentnej, uczciwej strategii wykonawczej oraz dobrych relacji z właścicielami i zarządcami sąsiadujących obiektów – dodaje Michał Wrzosek.

– Doświadczenie uczy, że koszty zapobiegania awariom są zawsze nieporównywalnie mniejsze, niż koszty napraw po wystąpieniu ewentualnej awarii. Zainstalowany system monitorowania jest zatem wyrazem troski nie tylko o bezpieczeństwo istniejącej infrastruktury, ale ma także oczywiste uzasadnienie ekonomiczne – zwraca uwagę Michał Wrzosek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Autobusem już pod Dworzec Zachodni od Tunelowej

Komunikacja

Warszawa. Autobusem już pod Dworzec Zachodni od Tunelowej

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2025

Warszawa Zachodnia: Odbiory po wakacjach 2025 r. [zdjęcia]

Przestrzeń

Tramwaj do dw. Zachodniego. Rusza kolejny etap budowy tunelu

Komunikacja

Tramwaj do dw. Zachodniego. Rusza kolejny etap budowy tunelu

Tramwaje Warszawskie 10 października 2024

Warszawa Zachodnia: SKM szykuje się do dużych zmian od czerwca

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa. Autobusem już pod Dworzec Zachodni od Tunelowej

Komunikacja

Warszawa. Autobusem już pod Dworzec Zachodni od Tunelowej

Przemysław Farsewicz 17 stycznia 2025

Warszawa Zachodnia: Odbiory po wakacjach 2025 r. [zdjęcia]

Przestrzeń

Tramwaj do dw. Zachodniego. Rusza kolejny etap budowy tunelu

Komunikacja

Tramwaj do dw. Zachodniego. Rusza kolejny etap budowy tunelu

Tramwaje Warszawskie 10 października 2024

Warszawa Zachodnia: SKM szykuje się do dużych zmian od czerwca

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij