Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Prezes Merchel: W 2023 r. wchodzimy na Warszawę Wschodnią

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Prezes Merchel: W 2023 r. wchodzimy na Warszawę Wschodnią
mat. PKP PLKWizualizacja Warszawy Wschodniej
Trwająca modernizacja Warszawy Zachodniej to preludium utrudnień, z którymi muszą się liczyć pasażerowie kolei w stolicy. – Jesteśmy na końcowym etapie dokumentacji projektową na całą linię średnicową – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. W II połowie przyszłego roku ma ruszyć przetarg na przebudowę stacji Warszawa Wschodnia.

W jakiej fazie znajduje się projekt przebudowy linii średnicowej?

Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK:
Jesteśmy na końcowym etapie dokumentacji projektową na całą linię średnicową – mówimy o odcinku od Warszawy Zachodniej przez Warszawę Śródmieście i Centralną do Warszawy Wschodniej. Przygotowujemy się do tego, by w II poł. 2022 r. ogłosić przetarg na modernizację stacji Warszawa Wschodnia. Chcemy w 2023 r. – gdy będziemy kończyli prace na Warszawie Zachodniej i ruch będzie w miarę ustabilizowany – wejść na Warszawę Wschodnią. W ramach modernizacji tej stacji będziemy chcieli wykonywać prace na linii średnicowej. O szczegółach będziemy informować, gdy będą wszystkie uzgodnienia.

Czy zakończyły się już uzgodnienia z Warszawie w zakresie Trasy Tysiąclecia przy stacji Warszawa Wschodnia?

Mam nadzieję, że miasto włączy się w temat tej trasy. To niepowtarzalna okazja dla miasta. Słyszę od prezydentów, że jest to rozważane i analizowane, ale czas ucieka. Potrzebna jest decyzja. Gdy zakończymy dokumentację projektową i ogłosimy przetarg na Wschodnią, to będzie już za późno.

Jak będą przebiegały prace na linii średnicowej?


Będziemy się posuwać od Warszawy Wschodniej w kierunku Zachodniej. W 2024 r. wejdziemy z pracami na odcinek od ronda De Gaulle’a do ronda Dmowskiego. Mamy tu cztery tory. Przynajmniej dwa – albo podmiejskie, albo dalekobieżne – będą funkcjonowały. To będzie skomplikowany element inwestycji, gdyż tunele pod Alejami Jerozolimskimi wymagają w zasadzie budowy od podstaw. Całość inwestycji planujemy zakończyć w 2027 r.

Istotną zmianą będzie to, że Warszawa Śródmieście stanie się stacją. Będą cztery tory, co poprawi przepustowość. W tej chwili maksymalnie może przejechać 15-16 pociągów na godzinę, po modernizacji zakładamy, że będzie to 24 pociągi na godzinę.

Czy decyzja konserwatora zabytków ws. objęcia ochroną Warszawy Śródmieście komplikuje prace?


Nie ma to wpływu na przebieg modernizacji. Elementy dworca w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków będą ujęte w konstrukcji nowego dworca.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5