Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Poznań. Wkrótce ruszą konsultacje dotyczące tramwaju na Marcelin

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2020-08-10 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań. Wkrótce ruszą konsultacje dotyczące tramwaju na Marcelin
fot. UM Poznań
Poznań. Wkrótce ruszą konsultacje dotyczące tramwaju na Marcelin
Poznań. Wkrótce ruszą konsultacje dotyczące tramwaju na Marcelin
Poznań. Wkrótce ruszą konsultacje dotyczące tramwaju na Marcelin
Poznań. Wkrótce ruszą konsultacje dotyczące tramwaju na Marcelin
Poznań. Wkrótce ruszą konsultacje dotyczące tramwaju na Marcelin
Poznań. Wkrótce ruszą konsultacje dotyczące tramwaju na Marcelin
Poznań. Wkrótce ruszą konsultacje dotyczące tramwaju na Marcelin
Miasto Poznań i Zarząd Transportu Miejskiego zachęcają do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących przebiegu trasy tramwajowej na Marcelin. Od 17 sierpnia do 11 września każdy będzie mógł wziąć udział w internetowym badaniu ankietowym.

Konsultacje ruszają 17 sierpnia, a swoją opinię o projekcie może wyrazić każdy mieszkaniec i mieszkanka miasta. Proponowana trasa tramwajowa może przynieść wiele korzyści mieszkańcom Marcelina: dzięki niej mógłby zmniejszyć się ruch samochodowy w tej okolicy. Ciche torowisko pozwoliłoby zmniejszyć hałas, a mieszkańcy Marcelina szybciej dojechaliby do centrum miasta.

− Obecnie prowadzimy wstępne prace przedprojektowe, mające na celu analizę zasadności i sprawdzenie możliwości technicznych koncepcji trasy tramwajowej na Marcelin. Bardzo ważne jest dla nas poznanie opinii mieszkańców, dlatego serdecznie zachęcam do udziału w konsultacjach –mówi, cytowany w komunikacie miasta, Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Dwa warianty

W koncepcji znalazły się dwa warianty przebiegu trasy tramwajowej. W obu wersjach planowana trasa rozpoczyna się od skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej, gdzie projektowane jest włączenie jej do istniejącego torowiska na ulicy Grunwaldzkiej. Następnie trasa przebiega ulicą Grochowską do ulicy Marcelińskiej, a dalej w kierunku zachodnim, w stronę ulicy Bułgarskiej. Dalszy przebieg torowiska rozpatrywany jest w dwóch kierunkach.

 
Mapa: UM Poznań
Wariant 1 przewiduje poprowadzenie trasy tramwajowej przez ulicę Bułgarską i Łubieńską do ulicy Kolorowej, tworząc "pętlę uliczną" przez ulice Pastelową i Jasną.

Wariant 2 zakłada poprowadzenie trasy tramwajowej w ulicy Marcelińskiej i zakończenie jej "końcówką czołową" za skrzyżowaniem z ulicą Kolorową (obsługa trasy taborem dwukierunkowym).
W ramach budowy torowiska przewiduje się przebudowę pasa drogowego na całej jego szerokości, z zapewnieniem optymalnych warunków dla pieszych i rowerzystów.

Z uwagi na zwartą zabudowę podstawowym założeniem projektu jest wykonanie tzw. cichego torowiska − czyli torów o nowoczesnych parametrach technicznych i funkcjonalnych, gwarantujących m.in. ograniczenie emisji hałasu.

Co ważne, w planach uwzględniono przesiadki „drzwi w drzwi" w ramach wspólnych przystanków dla tramwajów i autobusów. W koncepcji zaprojektowano również przystanki tramwajowe i tramwajowo-autobusowe o minimalnej długości 45 m, co umożliwi w przyszłości obsługę trasy dłuższymi i bardziej pojemnymi pojazdami. Dzięki temu mieszkańcy będą mogli szybko i wygodnie podróżować komunikacją zbiorową, co powinno przełożyć się na zmniejszenie ruchu samochodowego. W założeniach projektu znalazło się m. in. stworzenie zintegrowanego węzła przesiadkowego „Ognik", umożliwiającego wygodną przesiadkę (np. z tramwajów jadących z centrum miasta na autobusy kursujące w osi ulicy Bułgarskiej).

Decyzja jeszcze nie zapadła

Jednocześnie miasto nie wyklucza podjęcia dalszych prac dotyczących innych, możliwych korytarzy transportowych dla Marcelina − ewentualna decyzja o budowie trasy tramwajowej zapadnie w przyszłości. Konieczne jest przeprowadzenie szeregu analiz, uwzględniających uwarunkowania techniczno-przestrzenne, funkcjonalne oraz społeczno-ekonomiczne.

Obecnie nie ma harmonogramu realizacji tej inwestycji. Jest ona uzależniona nie tylko od wyników konsultacji społecznych przy ustalaniu jej szczegółowego przebiegu, ale również od możliwości finansowych miasta oraz ewentualnego pozyskania zewnętrznego źródła finansowania.

Aktualnie na zdecydowanej większości obszaru Marcelina można korzystać wyłącznie z komunikacji autobusowej, co znacząco wpływa na czas przejazdu. Torowisko przebiega w pewnym oddaleniu od Marcelina − na ulicy Grunwaldzkiej. Dotarcie do najbliższych przystanków tramwajowych wiąże się z pokonaniem kilkuset metrów pieszo lub wymaga dojazdu autobusem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bruksela: 85 proc. ulic z limitem 30 km/h od 1 stycznia

Mobilność

Bruksela: 85 proc. ulic z limitem 30 km/h od 1 stycznia

Rafał Dybiński 27 lipca 2020

Ostrawa sprzedała Ekova Electric spółce Skoda Transportation

Komunikacja

Ostrawa sprzedała Ekova Electric spółce Skoda Transportation

Rafał Dybiński 26 czerwca 2020

Austria myśli o bilecie rocznym na cały transport

Komunikacja

Austria myśli o bilecie rocznym na cały transport

Rafał Dybiński 15 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5