Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań: Tramwaje na Franowo kursują puste

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-07-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań: Tramwaje na Franowo kursują puste
WU
Jak podaje "Gazeta Wyborcza", tramwaje na końcówce trasy na Franowo kursują puste. - Gołym okiem widać, że ta trasa jest jałowa. Dlatego warto, by korzystali z niej pasażerowie z Folwarcznej - mówi "Gazecie Wyborczej" dr Andrzej Krych z Politechniki Poznańskiej.

Budowa trasy tramwajowej na Franowo to jedna z największych inwestycji zrealizowanych w Poznaniu w ostatnich latach. Budowa kosztowała blisko 270 mln zł. Linia prowadzi z dawnej pętli na os. Lecha przez tunel pod ul. Chartowo do pętli przy browarach Kompanii Piwowarskiej. Większość pasażerów wysiada jednak na dwóch pierwszych przystankach - Piaśnicka Rynek i Piaśnicka/Kurlandzka. Dalej tramwaje kursują prawie puste. - Na odcinku do Centrum Handlowego M1 frekwencja nie odbiega od normy i wynosi ok. 12-16 proc. Na ostatnich przystankach jest dużo gorzej. Na "Szwedzkiej" tramwaj jest zapełniony w 6 proc., a najgorzej jest na przystankach "Szwajcarska" i "Franowo" - tylko 1,6 proc. i 1,2 proc. - informuje "Gazetę Wyborczą" Bartosz Trzebiatowski, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

- Czego można się spodziewać, planując pętlę tramwajową, która kończy się w polu. Wiadomo było, że napełnienie w tramwajach będzie wynosiło niewiele ponad 1 proc. Ta sytuacja powinna się zmienić, przecież komunikacja jest dla wszystkich - mówi "Gazecie Wyborczej" Katarzyna Czarnecka z inicjatywy Przystanek Folwarczna.

Jak informuje "Gazeta Wyborcza", sytuacja mogłaby się zmienić, gdyby dostęp do nowej pętli miało ok. 5 tys. mieszkańców Osiedla Przemysława i ul. Folwarcznej. Mieszkańcy zebrali już ponad 6 tys. podpisów i przygotowali obywatelski projekt uchwały w sprawie przebudowy ul. Folwarcznej. Radni przegłosowali projekt. Nie jest jednak pewne, czy remont zostanie przeprowadzony. Remont wg urzędników może kosztować 8 mln zł. Nie wiadomo, czy pieniądze te się znajdą.

- Gołym okiem widać, że ta trasa jest kompletnie jałowa. Dopiero na przystanku przy Ikei do tramwajów wsiadają pierwsi pasażerowie. Jak to zmienić? Ja widzę tylko jedno rozwiązanie - umożliwić dostęp do pętli mieszkańcom ul. Folwarcznej i os. Przemysława. Zwłaszcza że dziś miasto płaci miliony za utrzymanie pustego odcinka trasy - informuje "Gazetę Wyborczą" Krych.


Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5