Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań też podwyższa opłaty związane z parkowaniem

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-10-22 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań też podwyższa opłaty związane z parkowaniem
fot. StasiÓ Stachów, lic. CC A 3.0 Unported
Poznań podnosi karę za brak opłaty w strefie płatnego parkowania z 50 do 200 zł. Prezydent Jacek Jaśkowiak przyznał też, że miasto rozważy podniesienie opłat w tych miejscach, gdzie miejsc parkingowych brakuje najbardziej.

– Kary zostały zwiększone, bo były za małe. Zwrócił na to uwagę jeden z wiceprezydentów, któremu urodziło się dziecko, nie mógł wyjść ze szpitala i przekroczył czas na bilecie parkingowym. W porównaniu do kar za jazdę bez ważnego biletu w komunikacji miejskiej są nieproporcjonalnie niskie – mówił prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak, cytowany przez TVN24.

Poznańscy radni już przegłosowali stosowną uchwałę. Wejdzie w życie najpewniej do końca listopada.

Do września tego roku maksymalna kara za brak opłaty, czyli np. pozostawienie w centrum miasta swojego auta na cały dzień, mogła wynosić najwyżej 50 zł. Nie zależało to od miasta, bo wysokość maksymalnych stawek parkingowych od kilkunastu lat regulowała ustawa. Teraz jednak weszły w życie zmienione przepisy, które wiążą zarówno opłatę za godzinę parkowania, jak i wysokość kary za brak opłaty z pensją minimalną. W praktyce oznacza to, że maksymalna stawka za pierwszą godzinę parkowania w strefie śródmiejskiej, jaką może ustalić miasto, podskoczyła z 3 zł do ponad 10 zł, a wysokość maksymalnej kary za brak opłaty z 50 zł do 225 zł.

I kolejne metropolie zaczynają z tego korzystać. Kraków podniósł opłaty za parkowanie o różną wysokość, ale w części śródmieścia nawet do 6 zł za godzinę . Gdańsk również podniósł opłaty choć nieznacznie (o 30 gr za godzinę). Oba miasta, a także Wrocław, wyprzedziły Poznań podnosząc karę za brak opłaty do poziomu 200 zł.

Jaśkowiak tłumaczył że celem jest zwiększenie rotacji w strefie. Zaznaczał, że zmiana dotknie te osoby, które nie chcą w odpowiednim czasie zwolnić miejsca parkingowego dla innych. Podkreślał też wspomniany wcześniej argument o niesprawiedliwym zróżnicowaniu kary dla niepłacących za parkowanie kierowców i niepłacących za przejazd pasażerów komunikacji miejskiej. W Poznaniu ci drudzy otrzymują 280 zł kary, która może zostać zmniejszona o połowę, jeśli odpowiednio szybko zostanie opłacona.

Prezydent Poznania dodał też, że ratusz rozważy podniesienie stawek parkingowych w tych miejscach, w których deficyt wolnych miejsc parkingowych jest największy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5