Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Ruszył pierwszy etap przebudowy ul. Św. Marcin

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Od niedzieli ul. Św. Marcin na odcinku od ul. Gwarnej do ul. Ratajczak jest już nieprzejezdna dla samochodów i tramwajów. Rozpoczęła się wyczekiwana od dawna inwestycja, która przebiegać będzie w kilku etapach. Po jej zakończeniu ulica ma zamienić się w miejsce tętniące życiem.

- Ulica Święty Marcin to historycznie główna i reprezentacyjna arteria centrum Poznania. Przez lata poprzednie władze miasta nie reagowały w sposób faktyczny na proces wymierania tej ulicy. Teraz czas na jej reanimację - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. Ulica której imieniny co roku są hucznie obchodzone 11 listopada swoją nietypową gramatycznie nazwę zawdzięcza dawnym wiekom. Nie jest to bowiem „ul. Św. Marcina”, tylko „ul. Św. Marcin”, bo w tym miejscu w średniowieczu mieściła się osada św. Marcin, skupiona wokół kościoła p.w. św. Marcina.

Przebudowa będzie całkowita

W sierpniu spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie rozstrzygnęła postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy przebudowy ul. Św. Marcin, wygrała oferta firmy Budimex S.A. z którą podpisano umowę. Inwestycja odbędzie się według koncepcji Studia ADS, które stworzyło projekt budowlany modernizacji. Przygotowania do inwestycji poprzedzono obszernym raportem, konsultacjami społecznymi, a także bardzo szczegółową inwentaryzacją terenu. Przebudowa będzie całkowita i obejmie trasę tramwajową na ul. św. Marcin wraz ze skrzyżowaniami z ul. Gwarną oraz Ratajczaka, poszerzenie chodników, wykonanie nowej nawierzchni ulicy i chodników z kostki brukowej, montaż licznych elementów małej architektury (ławki, lampy, fontanny) oraz nasadzenia drzew i zieleni. Wymieniona zostanie także cała infrastruktura podziemna, a więc m.in. wodociągowa, kanalizacyjna czy elektryczna.

- Przystępujemy do długo oczekiwanej przez mieszkańców inwestycji, której celem jest kompleksowa odnowa ulicy św. Marcin. W kolejnych etapach przebudujemy sąsiednie ulice wraz z budową tramwaju w ulicy Ratajczaka, celem stworzenia reprezentacyjnych przestrzeni publicznych dla centrum miasta, przyjaznych mieszkańcom, przedsiębiorcom i turystom - zapowiada Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Tramwaje pojadą inaczej

Wykonawca swoje działania na placu budowy rozpoczął w nocy z 2 na 3 września, nastąpiło zamknięcie ul. Św. Marcin wraz z obszarem skrzyżowań z ulicami: Gwarną, Garncarską, Kantaka, Ratajczaka. Objazd dla samochodów poprowadzony został sąsiednimi ulicami. Największe zmiany jednak czekają ruch tramwajowy. Te zmiany wprowadzone 3 września będą obowiązywały do 17 września. Stanie się tak z powodu równoczesnej wymiany zwrotnic na skrzyżowaniu ulic 27 Grudnia i Gwarnej. Inaczej pojadą więc linie 2, 3, 5, 9, 13, 16 oraz linia nocna 201.

W celu zapewnienia lepszej komunikacji tramwajowej pomiędzy Starołęką i osiedlami ratajskimi a centrum Poznania, uruchomiona zostanie linia nr 23, na której tramwaj będzie wjeżdżał przez most św. Rocha i ulicę Podgórną do przystanku Al. Marcinkowskiego (w kierunku pl. Wolności), a następnie wycofa się na przystanek Al. Marcinkowskiego (w kierunku ul. Wrocławskiej) i wróci przez most św. Rocha i rondo Rataje na Starołękę.

Drugą dodatkową linią, będzie linia nr 29. To połączenie ma za zadanie ułatwić dojazd do centrum pasażerom z Wildy i Dębca. Kursujący z Dębca dwukierunkowy tramwaj, będzie wjeżdżał do centrum ulicą Strzelecką, a końcowym i jednocześnie początkowym przystankiem w śródmieściu będzie plac Wiosny Ludów. W poniedziałek 18 września tramwaje wrócą na trasy przez plac Wolności, 27 Grudnia i Gwarną. Objazdy będą obowiązywać tylko w jedną stronę, w którą tramwaje jechały wyłączonym z użytku odcinkiem ul. Św. Marcin. Zakończenie przebudowy odcinka od ul. Ratajczaka do Gwarnej planowane jest na pierwszy kwartał 2019. Natomiast tramwaje mają wrócić wcześniej, bo pod koniec października 2018 r. Na czas remontu inaczej pojedzie też część autobusowych linii nocnych.

Koszt pierwszego etapu to prawie 58 mln zł, natomiast cały projekt przebudowy tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ulicach Św. Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności i Towarowej pochłonie 100 mln zł, z czego niemal 45,5 mln zł pochodzić będzie z unijnych funduszy. Realizacja wszystkich etapów przebudowy ul. Św. Marcin ma potrwać do 2020 r. Kolejnym dużym projektem odnowy centrum będzie budowa torowiska tramwajowego w ul. Ratajczaka, które ma powstać do 2022 roku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Samochód w mieście: Zamiast zakazów dajmy alternatywę

Mobilność

Samochód w mieście: Zamiast zakazów dajmy alternatywę

Roman Czubiński 07 września 2023

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Ulica Święty Marcin w przebudowie

Przestrzeń

Ulica Święty Marcin w przebudowie

Redakcja/inf. pras. 18 grudnia 2021

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Samochód w mieście: Zamiast zakazów dajmy alternatywę

Mobilność

Samochód w mieście: Zamiast zakazów dajmy alternatywę

Roman Czubiński 07 września 2023

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Ulica Święty Marcin w przebudowie

Przestrzeń

Ulica Święty Marcin w przebudowie

Redakcja/inf. pras. 18 grudnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5